سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

شهید سیاوش امیری الگوی موفق جوانان است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شهید سیاوش امیری الگوی موفق جوانان است

کریمی گفت: شهید «سیاوش امیری» یک الگوی کامل برای جوانان است و سیره و مکتب این شهید بزرگوار بسیار جای کار کردن دارد که مجموعه های فرهنگی باید در این راستا توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عصر امروز (یکشنبه) در آیین بهره برداری از پروژه های محرومیت زدایی شازند اظهار داشت: در آغاز هفته بسیج توفیق بزرگی نصیب ما شد که در محضر خانواده معظم شهید سیاوش امیری برسیم و این شهید بزرگوار حق بزرگی بر گردن ما دارد چراکه مجاهدت ها و افتخارآفرینی های وی همچون برگزینی در تاریخ می درخشد.

وی با اشاره به اینکه سیره ارزشمند شهید سیاوش امیری درس های فراوانی برای نسل جوان دارد، گفت: شهید سیاوش امیری از جمله جوانان برومند این آب و خاک بود که علاوه بر نقش آفرینی در لباس مقدس سپاه در تربیت معلم مشغول فعالیت بود و از آن روزهای ابتدایی جریان کردستان همچون ستون بانه سردشت که فرماندهی آن به عهده شهید صیاد شیرازی بود حضور داشت.

سردار کریمی افزود: شهید سیاوش امیری ویژگی های منحصر به فردی داشت و از نظر اخلاقی یک جوان خوشرو بود که همیشه چهره ای شاداب داشت و بسیار مردمی و مهربان بود و ارتباط صمیمی با اطرافیان داشت و در کنار ویژگی های اخلاقی از یک بصیرت فوق العاده برخودار بود و با استفاده از تسلطی که به کتب شهید مطهری داشت درس شناخت اسلام را تدریس میکرد و فن بیان بسیار قوی نیز داشت.

وی با بیان اینکه شهید سیاوش امیری یک ورزشکار با اخلاق بود که در رشته های مختلف ورزشی حرف برای گفتن داشت، گفت: همچنین در رفتار و کردار یک نظم بسیار دقیقی داشت و بسیار مقید به رزق حلال بود و امروز این شهید بزرگوار یک الگوی کامل برای جوانان است و سیره و مکتب این شهید بزرگوار بسیار جای کار کردن دارد که مجموعه های فرهنگی باید در این راستا توجه ویژه داشته باشند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به هفته گرامیداشت بسیج بیان کرد: امام خمینی (ره) با دوراندیشی که داشتند فرهنگ و گفتمان بسیج را همزمان با تشکیل انقلاب اسلامی روی کار آوردند و امام بسیج را برای مردمی کردن پیشرفت و دفاع از کشور تشکیل دادند و امروز شاهد این دوراندیشی حضرت امام (ره) هستیم.

وی افزود: بسیج یک تفکر مردمی و ولایتمدار است و با آغاز تشکیل بسیج فصل تحول آفرینی آغاز شده و ورود بسیج در عرصه های مختلف همراه با کارآمدی و خاتمه دهنده مشکلات بوده و محور فعالیت بسیج نجات بخشی در مشکلات و امورات مردم بوده است.

سردار کریمی ادامه داد: بسیج همانگونه که همواره در کنار مردم بوده متعلق به مردم است و امروز بعد از گذشت چهار دهه موفقیت بسیج در نظام اسلامی بسیج به نسخه آرامش ملت ایران و شکوفایی و حرکت شتابنده تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ثمره موفقیت های بسیج نشان دادن کارآمدی اسلام و مکتب انقلاب اسلامی بوده، افزود: امروز در گام دوم‌انقلاب بسیج با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری حرکت روبه جلوی خود را با قوت و شتابنده ادامه می دهد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف دشمن در جنگ ترکیبی متوقف کردن پیشرفت کشور است و لذا امروز وظیفه مهم بسیج پیشرفت است و پیشرفت کشور را در همه ابعاد مستحکم می کند.

وی خاطر نشان کرد: امید آفرینی مهمترین ابزار پیشرفت است و دشمن در جنگ شناختی همه توان خود را برای یاس و نا امیدی مردم و جوانان پای کار آورده و لذا جهاد امیدآفرینی یک ضرورت مهم است و بسیج در این راستا پیشگام است.

انتهای پیام /