دوشنبه 16 مهر 1403

شورای تأمین با جدیت به مسئله مازوت سوزی نیروگاه شازند ورود کند / به هیچ وجه کمبود گاز نداریم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شورای تأمین با جدیت به مسئله مازوت سوزی نیروگاه شازند ورود کند / به هیچ وجه کمبود گاز نداریم

نماینده مردم اراک گفت: نمی‌شود که علیرغم دستور رئیس‌جمهور، وزارت نفت و نیرو قانون را دور بزنند و از شورای عالی امنیت ملی برای مازوت سوزی نیروگاه‌ها مجوز بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در گفتگو با دیارآفتاب؛ ضمن انتقاد از مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند گفت: از دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم و استاندار به‌عنوان مدیر ارشد استان می‌خواهم که با جدیت بیشتری به این موضوع ورود پیدا کنند چراکه وظیفه بنده به‌عنوان نماینده تذکر و سؤال است که بارها انجام دادم و بیش از این کاری نمی‌توان کرد.

وی ادامه داد: این تقاضا را داریم که نماینده ولی‌فقیه در استان، نمایندگان خبرگان و اعضای شورای تأمین استان هم به مسئله مازوت سوزی نیروگاه شازند ورود کنند، نمی‌شود که علیرغم دستور رئیس‌جمهور وزارت نفت و نیرو قانون را دور بزنند و از شورای عالی امنیت ملی برای مازوت سوزی نیروگاه‌ها مجوز بگیرند. آصفری تأکید کرد: این کار تخلف وزارت نفت است و بنا نیست هرکجا که نتوانستند و کم کاری کردند از ظرفیت شورای امنیت ملی استفاده کنند و بنده در این خصوص با شورای عالی امنیت ملی هم نامه‌نگاری کرده‌ام، وزیر را به مجلس فراخوانده‌ام و 70 امضا برای رئیس‌جمهور جمع شده است. نماینده مردم اراک تصریح کرد: دادستان می‌تواند بنا به مطالبه و خواست مردم با توجه آلایندگی بالای سوخت مازوت با حکم قضایی نسبت به تعطیلی یا بستن خط سوخت مازوت نیروگاه اقدام کند. آصفری در پاسخ به این سؤال که «آیا کمبود گاز دلیل استفاده‌ی نیروگاه شازند از سوخت مازوت است یا خیر؟» گفت: مازوت سوزی قابل‌قبول نیست چراکه ما در این فصل اساساً به‌هیچ‌وجه کمبود گاز نداریم. انتهای پیام /