یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

«شور عاطفه ها» برای کمک به 7219 دانش آموز کم بضاعت استان مرکزی برگزار می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
«شور عاطفه ها» برای کمک به 7219 دانش آموز کم بضاعت استان مرکزی برگزار می شود

مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، مراسمی با عنوان شور عاطفه ها از 20شهریور تا 11مهر در سراسر استان برگزار می شود تا عموم مردم بتوانند به دانش آموزان نیازمند کمک کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ظهر امروز جلسه ای در اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با عنوان "شور عاطفه ها" با حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، تشکل های دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و سایر نهاد های مرتبط با امر آموزشی برگزار شد.

در این جلسه مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری سالیانه مراسمی تحت عنوان جشن عاطفه ها در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، گفت: امسال با توجه به تقارن با ایام محرم و صفر، نام آن را به شور عاطفه ها تغییر دادیم که در این برنامه نهادهای مختلفی از جمله آموزش و پرورش، صدا سیما، بسیج، کمیته امداد و... مشارکت خواهند داشت. این کمک ها از 20شهریور ماه تا 11 مهر ماه در سراسر استان جمع آوری می شود. وی افزود: تا کنون 7هزار و 219 دانش آموز کم بضاعت از سراسر استان در این طرح ثبتنام شده اند تا بتوان با کمک خیرین و تهیه بسته های لوازم التحریر، البسه مدارس و سایر موارد مورد نیاز لبخند رضایتی بر لب این عزیزان آورد. سال گذشته هم در همین راستا 7میلیارد و 800 میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری و میان دانش آموزان نیازمند توزیع شد. امسال نیز مردم عزیز و خیرین می توانند علاوه بر اهدای اقلام مورد نیاز و کمک های نقدی خود به مدیران مدارس، به شماره کارت 6037997900000614 نیز کمک های خود را اهدا کنند. مومنی با بیان اینکه کمک های جمع آوری شده در هر مدرسه میان دانش آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع می شود، تصریح کرد: البته در این بین برخی مدارس از جمله مدارس غیرانتفاعی که دانش آموز نیازمندی ندارند، به عنوان معین مدارس کم برخوردار محسوب می شوند و کمک های جمع آوری شده را به دانش آموزان نیازمند مدارس مشخص شده اهدا می کنند. وی تصریح کرد: همچنین مدیران مدارس و بسیج دانش آموزی می توانند خانواده هایی را که از کرونا آسیب دیده اند را به کمیته امداد معرفی کنند تا به صورت موقت 6 ماهه تا یکساله از خدمات کمیته امداد بهره مند شوند که از جمله می توان به وام های قرض الحسنه اشاره کرد. همچنین در این جلسه غلامی مسئول بسیج دانش آموزی با اشاره به طرح کمک مومنانه، گفت: در همین راستا قرار است دومین پویش همکلاسی مهربان را در سطح استان آغاز کنیم تا کمک هایی بدست دانش آموزان نیازمند و خانواده هایشان برسد. البته با توجه به وجود طرح شور عاطفه ها، این دو طرح هم افزایی خواهند داشت تا کمک ها به صورت قوی تر بدست نیازمندان برسد. وی افزود: نگاه ما در این طرح نگاه تربیتی است تا خود دانش آموزان هم در آن سهیم باشند و روحیه انفاق در آنان شکل بگیرد. در ادامه انصاری معاون تربیتی اداره کل آموزش پرورش نیز با بیان اینکه صنایع بزرگ استان هم می توانند در این طرح مشارکت داشته باشند، گفت: واحد های صنعتی بزرگ استان می توانند با اهدای هر تعداد بسته معیشتی 200هزار تومانی که در توان دارند در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند. وی با بیان اینکه طرح شور عاطفه ها طرحی موقتی برای شروع سال تحصیلی جدید است، تصریح کرد: در کنار این طرح موقتی، طرح مواسات و کمک مومنانه همواره وجود داشته که به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، استان در این طرح رتبه دوم را در تامین معاش افراد کم بضاعت کسب کرده است. همچنین در مرحله اول آن بالغ بر یک میلیارد تومان از جانب دانش آموزان، اولیای آنها و همکاران فرهنگی جمع آوری شده که جای تقدیر دارد. انتهای پیام /