دوشنبه 16 مهر 1403

شکارچیان گراز در ایجرود دستگیر شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شکارچیان گراز در ایجرود دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: 2 شکارچی متخلف غیربومی به همراه راهنمای محلی به جرم شکار یک راس گراز در حوالی روستاهای نکتو و قلقاتی شهرستان ایجرود در دام محیط بانان گرفتار آمدند.

اسماعیل قلی زاده، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این شکارچیان گراز که در روستای بهمن شهرستان ایجرود بیتوته کرده بودند، پس از 2 روز پیگیری و تلاش از سوی محیط‌بانان، دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: مقدار هفت کیلوگرم گوشت گراز، یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی برنو به همراه 15 تیر فشنگ گلوله، یک دستگاه دوربین چشمی، یک عدد اره دستی، کشف و ضبط و یک دستگاه خودروی نیسان وانت یخچال‌دار متعلق به این 2 شکارچی غیرمجاز نیز توقیف شد.

قلی زاده با بیان اینکه این شکارچیان پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند، تصریح کرد: جریمه شکار هر راس گراز چهار میلیون و 500 هزار ریال است که شکارچیان متخلف باید به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست پرداخت کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شکارچیان غیربومی برای یافتن زیستگاه گونه‌های جانوری با روستاییان طرح دوستی ریخته و با استفاده از اخبار و اطلاعات آنان، اقدام به شکار حیات وحش می کنند.

وی از روستاییان خواست نه تنها با شکارچیان غیرمجاز همراهی نکنند بلکه به محض مشاهده افراد متخلف، موضوع را بلافاصله با محیط بانان در میان بگذارند تا نسبت به دستگیری اقدام شود.

*س_برچسب‌ها_س*