شنبه 17 شهریور 1403

صاحب تاج پادشاهی اروپا امشب مشخص می‌شود / گزارش زنده: اسپانیا 0-0 انگلیس

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
صاحب تاج پادشاهی اروپا امشب مشخص می‌شود / گزارش زنده: اسپانیا 0-0 انگلیس

در دیدار فینال یورو 2024 دو تیم انگلیس و اسپانیا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار فینال هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو 2024) امشب از ساعت 22:30 در ورزشگاه المپیک برلین با قضاوت فرانسوا لتکسیه از کشور فرانسه بین تیم‌های ملی اسپانیا و انگلیس برگزار می‌شود.

ماتادورها بی‌تردید در مرحله گروهی چشم‌نوازترین فوتبال را ارائه و با کسب 9 امتیاز بالاتر از ایتالیا، کرواسی و آلبانی جواز صعود را کسب کردند. شاگردان لوئیس دلافوئنته در یک هشتم نهایی قرعه‌ای نسبتا آسان داشتند و مقتدرانه موفق شدند با برتری 3 بر یک مقابل گرجستان راهی یک چهارم شوند.

اسپانیا در مرحله یک چهارم در یک فینال زودهنگام موفق شد به سختی از سد میزبان این رقابت‌ها یعنی تیم ملی آلمان با برتری 2 بر یک عبور کند. اسپانیا در این رقابت‌ها با ارائه یک فوتبال چشم‌نواز و هجومی توانسته بسیاری از مخاطبین و هواداران را تحت تاثیر قرار دهد.

ماتادورها در مرحله نیمه نهایی باید از یک حریف سرسخت‌تر دیگر یعنی فرانسه نایب قهرمان جام جهانی 2022 قطر عبور می‌کردند. یک‌بار دیگر شاگردان دلافوئنته بدون ترس از نام حریف پا به میدان گذاشتند و موفق شدند در نهایت با برتری 2 بر یک یاران کیلیان امباپه را نیز به خانه بازگردانند.

سه‌شیرها که قبل از آغاز مسابقات یکی از امیدهای اصلی قهرمانی بودند، طرفداران خود را با ارائه بازی‌های ضعیف و کسالت‌آور، ناامید کردند. آنها با 5 امتیاز در گروه C بالاتر از دانمارک، اسلوونی و صربستان موفق شدند جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کنند.

انگلیس برخلاف سال‌های اخیر، دیگر نمایش هجومی ندارد و همچنین با ضعف زیادی در میانه میدان و بخش بازی‌سازی مواجه شده که همین امر اعتراض هواداران متعصب آنها را به دنبال داشته است.

شاگردان گرت ساوتگیت در مرحله یک هشتم مقابل اسلواکی قرار گرفتند. بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند انگلیس به راحتی بتواند از این مرحله عبور کند، اما سه‌شیرها یک‌بار دیگر با ارائه بازی ضعیف در نهایت موفق شدند در حالی که تا دقایق پایانی با یک گل از این تیم عقب بودند، در وقت‌های اضافی به سختی از سد اسلواکی عبور کنند.

انگلیس در مرحله یک‌چهارم مقابل تیم ملی سوئیس قرار گرفت و بعد از تساوی یک بر یک مقابل این تیم باز هم به سختی در ضربات پنالتی از سد ساعت‌سازها عبور کرد و با انتقادهای فراوان پا به مرحله نیمه نهایی گذاشت.

آن‌ها به دنبال تکرار موفقیت در یورو 2020 بودند، جایی که در این مرحله موفق شدند با عبور از دانمارک به فینال جام صعود کنند. سه‌شیرها موفق شدند برای دومین دوره متوالی راهی فینال یورو شوند. قطعا مسیر انگلیس تا فینال خیلی آسان‌تر از اسپانیا بود و تنها حریف نامدار آن‌ها در همین مرحله یعنی تیم ملی هلند بود که شاگردان ساوتگیت باز هم به سختی و در دقایق پایانی موفق شدند دیداری که یک بر صفر عقب بودند را با برتری 2 بر یک به پایان برسانند.

روز و تاریخ برگزاری: یکشنبه 14 ژوئیه 2024 | 24 تیر 1403

ساعت: 22:30 به وقت تهران

محل برگزاری: ورزشگاه المپیک برلین

تورنمنت: فینال یورو

داور: فرانسوا لتکسیه

ترکیب اسپانیا: سیمون، کارواخال، لو نورمان، لاپورت، کوکوریا، رودری، روئیز، یامال، اولمو، ویلیامز، موراتا

ترکیب انگلیس: پیکفورد، گوئهی، استونز، واکر، شاو، رایس، ماینو، ساکا، بلینگام، فودن، کین

با گزارش زنده بازی فینال یورو 2024 بین اسپانیا - انگلیس همراه "ورزش سه" باشید: