یک‌شنبه 27 خرداد 1403

صاعقه برق برخی مناطق قم را قطع کرد + فیلم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
صاعقه برق برخی مناطق قم را قطع کرد + فیلم

رگبار و رعد برق بهاری که از دقایقی پیش در قم در حال فعالیت است سبب قطع جریان برق در برخی مناطق استان شده است.

به گزارش مشرق، رگبار شدید به همراه رعد و برق شدید از دقایقی قبل سبب قطع جریان برق در برخی مناطق استان قم شده که تعمیر و اتصال مجدد برق در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: بر اثر صاعقه رعد و برق 2 پست 63 کیلو ولت (قم مرکزی و مهدیه) از مدار خارج شده است.

یوسف صادقی ادامه داد: در همین راستا نیروهای شرکت توزیع نیروی برق استان قم و عوامل برق منطقه‌ای تهران جهت رفع مشکل در تلاش هستند.

کارشناس هواشناسی قم نیز روز پنجشنبه بیان کرد: در چند روز آینده برای بعدازظهر و اوایل شب بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

سعید اسماعیلی، افزود: از روز دوشنبه هفته آینده هوا صاف است و پدیده خاصی نیست؛ از امروز تا روز دوشنبه روند دما افزایشی می‌باشد.

در استان قم 109 ایستگاه هواشناسی شامل 12 ایستگاه سینوپتیک خودکار و 2 ایستگاه جاده‌ای، 52 ایستگاه باران‌سنج خودکار، 35 ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن 134 تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

منبع: ایرنا