جمعه 31 فروردین 1403

صالحی امیری: تعویق بازی های آسیایی نباید باعث دلسردی ورزشکاران شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
صالحی امیری: تعویق بازی های آسیایی نباید باعث دلسردی ورزشکاران شود

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: دلسردی در بدنه ورزش قهرمانی باعث مشکلاتی در روند نتیجه گیری ورزشکاران در آسیا می‌شود.

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک درباره تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: زمان دقیق این رقابت‌ها 20 روز دیگر اعلام می‌شود و بلافاصله باید اردو‌ها فعال شود و نباید مسیر ناامیدی ایجاد کنیم. اگر دلسردی را به بدنه ورزش قهرمانی ترزیق کنیم عملا در نتایج دچار مشکل می‌شویم. ما باید با همان شتاب و سرعت قبلی اردو‌های خود را برگزار کنیم تا بهترین نتایج را کسب کنیم.

طبق اعلام شورای المپیک، بازی‌های آسیایی هانگژو به علت همه گیر شدن ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد.

قایقرانی نیازمند حمایت است 

صالحی امیری گفت: من اعتقاد دارم که قایقرانی در بازی‌های آسیایی هانگژو 2023 و المپیک پاریس خواهد درخشید و آینده درخشانی این رشته ورزشی خواهد داشت. قایقرانی در بخش سخت افزار نیازمند حمایت است و قایق‌ها و تجهیزاتش باید استاندارد شود.

امروز مراسم اختتامیه مسابقات هشت لیگ قایقرانی آقایان و بانوان با حضور رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید

حدادی امید ما در بازی های آسیایی است 

او درباره اینکه جایگزینی برای حدادی در پرتاب دیسک نداریم، گفت: احسان قهرمان ملی ما محسوب می‌شود و این ورزشکار امید ما در پرتاب دیسک در بازی‌های آسیایی است. همچنین باور رئیس فدراسیون دو و میدانی این است که حدادی در هانگژو به سکو خواهد رفت و براساس تصمیم کمیته فنی فدراسیون دو و میدانی، از او حمایت می‌کنیم.

احسان حدادی یکی از پرافتخارترین ورزشکاران کشورمان در بازی‌های آسیایی است. او می‌خواهد در مسابقات هانگژو پنجمین مدال طلای خود را کسب کند.

ثبات مدیریتی باید در کمیته ملی المپیک شکل بگیرد 

صالحی امیری درباره زمان انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: وظیفه ما این است که هر چه سریع تر انتخابات را برگزار کنیم تا ثبات مدیریتی در کمیته ملی المپیک شکل بگیرد چرا که نیاز امروز ورزش قهرمانی است. مجمع مشورتی در روز 3 خرداد ماه از بین 20 تیر و 30 مرداد زمان انتخابات را تعیین می‌کنند و چند روز بعد بیانیه را صادر می‌کنیم و انتخابات را برگزار می‌کنیم.

ریاست صالحی امیری در کمیته ملی المپیک به پایان رسیده است و باید مجمع انتخاباتی برگزار شود تا رئیس جدید کمیته انتخاب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال