چهارشنبه 18 مهر 1403

صالحی امیری: IOC شش ایراد از آیین‌نامه ما گرفته بود / در مجمع کمیته بر 3 نکته تأکید کردم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
صالحی امیری: IOC شش ایراد از آیین‌نامه ما گرفته بود / در مجمع کمیته بر 3 نکته تأکید کردم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: وقت‌مان را حتی به اندازه یک روز و یک ساعت، در حاشیه سپری نکردیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مجمع کمیته ملی المپیک اظهار داشت: آیین‌نامه انتخابات با چند اصلاحیه جزئی از سوی IOC به ما رسیده و امروز باید در مجمع تایید شود تا دغدغه نداشته باشیم. اصلاح متنی و ویرایشی داشته که با تایید اعضا، آیین‌نامه به ما برگردد.

وی افزود: از همه کسانی که در این 4 سال با بنده و هیئت اجرایی همراهی کردند، تشکر می‌کنم. چه کسانی که حامی بودند و چه کسانی که نقد کردند، از وزیر و وزرای محترم دولت تشکر می‌کنم.

صالحی‌امیری یادی از سلطانی‌فر کرد و گفت: روز اول گفته‌ام و حالا هم می‌گویم که محوریت ورزش کشور وزیر است، نمی‌توان ورزش را با چند نفر اداره کرد. باید باور داشت که محور ورزش وزیر است. تلاشم این بود که در این 4 سال اخلاق و فضیلت را مقدم بر همه امور بدانم و باور کنیم ورزش قهرمانی بدون معرفت ره به جایی نمی‌برد. دلیل تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان همین است. پهلوانان نماد اخلاق و معرفت هستند، ارزش های معنوی نباید کم شود و به همین دلیل موضع فرهنگ را به عنوان متن دانستم.

وی گفت: به اندازه کافی ورزش ایران مظلوم است و مشکلات دارد و به اندازه کافی در تقسیم بودجه نادیده گرفته شده. نه اینکه دولت و مجلس نخواهد بلکه شرایط کشور اقتضا نمی‌کند، دولت و مجلس به کمک ما بیایند. تخریب چهره‌ها، پیشکسوتان و اهالی ورزش گناه نابخشودنی است. مگر می‌شود حق نصرالله سجادی، خسروی وفا، سلطانی‌فر، هاشمی‌طبا، کیومرث هاشمی و... را نادیده گرفت؟ باید از همدیگر قدردانی کنیم. نباید بین فدراسیون‌ها تفکیک بگذاریم. اگر در یک خانواده انگ زنی انجام شود، نابود می‌شود. اگر بیانی، جمله‌ای و قضاوتی از زبان من جاری شد که حق نبود، از همه حلالیت می‌طلبم و از همه کسانی که حق گردن من دارند، طلب حلالیت دارم.

صالحی امیری درباره انتخابات گفت: من یک رای دارم و آن را مخفیانه در صندوق می‌اندازم‌. سخن درون خانواده ورزش نباید به بیرون منتقل شود. هر بحثی دارید انجام دهید، ولی بیرون از خانواده ورزش نباید کوچکترین دغدغه و ناراحتی ایجاد شود. برای کمک به هیئت اجرایی جدید هم آماده هستم.

صالحی امیری پس از پایان مجمع کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست بسیار مثبتی با حضور وزیر محترم ورزش و اعضای مجمع کمیته داشتیم. در این نشست درباره مسائل کلی ورزش قهرمانی تبادل نظر شد و روسای فدراسیون‌ها، بحث‌های سازنده‌ای مطرح کردند.

وی با بیان اینکه گزارشی از فرآیندهای کمیته ملی المپیک ارائه کرده، اظهار داشت: کمیته بین‌المللی المپیک روز گذشته (دوشنبه) 6 ایراد از آیین‌نامه ما گرفته بود که آن را اصلاح کردیم. در پایان مجمع نیز رأی‌گیری انجام شد و با اکثریت آرا، مجمع کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت که مجمع انتخاباتی در روز ششم شهریور، در همین مکان برگزار شود.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه در مجمع کمیته بر 3 نکته تأکید کرده، گفت: محور اول، وفاق و انسجام در جامعه با محوریت وزارت ورزش و جوانان بود. در پایان دوره ریاستم بر کمیته ملی المپیک، همان ادبیات ابتدای دوره یعنی وفاق، همدلی و همگرایی را تکرار می‌کنم. نکته دوم این بود که در کنار مدال‌آوری، باید به فضیلت و اخلاق هم توجه کنیم. جامعه ورزش جامعه‌ای اخلاق‌مدار است و تأکید بر سهم بیشتر فرهنگ در ورزش مطرح شد.

صالحی امیری با اشاره به لزوم پرهیز از تنش‌آفرینی خاطرنشان کرد: خانواده ورزش بسیار منسجم و مستحکم است و مسائل درون خانواده باید با گفت‌وگو حل شود. در پایان این دوره چهار ساله، صادقانه می‌گویم که برنامه‌های ما در این سال‌ها، در جهت ارتقای جایگاه و منزلت ورزش قهرمانی کشور در آسیا و جهان بوده است. وقت‌مان را حتی به اندازه یک روز و یک ساعت، در حاشیه سپری نکردیم و تلاش ما این بود که در متن حرکت کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه مخاطبان و اصحاب رسانه برای او اهمیت زیادی دارند، عنوان کرد: شما هم تلاش کنید این نگاه تداوم یابد. ورزش ما زمانی به قله قهرمانی و سکوی پهلوانی می‌رسد که وفاق و همدلی بر آن حاکم باشد و از حاشیه پرهیز کنیم. جزئیات جلسه کمیته را در فرصت مناسب دیگری تشریح می‌کنم.

انتهای پیام /