پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

صددرصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
صددرصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد گفت: با واریز 10 هزار میلیارد تومان، مجموع پرداخت‌ها به کشاورزان گندمکار کشور به 83 هزار میلیارد تومان رسید و بدین ترتیب کل مطالبات گندمکاران پرداخت شد.

وی افزود: امسال یک سال استثنایی در تحویل گندم به دولت نسبت به سنوات اخیر بود که در این راستا 60 درصد افزایش خرید گندم داشتیم.

ساداتی‌نژاد با قدردانی از همه کشاورزان و حافظان امنیت غذایی مردم کشورمان، بیان کرد: 510 هزار کشاورز ایرانی امسال به دولت گندم تحویل دادند که این کشاورزان تقریبا یک خانواده و جامعه 2 میلیون نفری را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: استان خوزستان با یک میلیون و 361 هزار تن گندم، گلستان با بیش از 758 هزار تن، کردستان با 619 هزار تن، فارس با حدود 500 هزار تن و کرمانشاه با 473 هزار تن، رتبه‌های اول تا پنجم بین استان‌های کشور در تحویل گندم به دولت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد در سال آینده با حمایتی که در حوزه خرید گندم انجام گرفته است، بتوانیم در حوزه گندم نان به خودکفایی برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای پرداخت مطالبات گندمکاران ظرف مدت یک هفته، گفت: به دلیل تنگناهای مالی پرداخت‌ها به تاخیر افتاد که البته نسبت به سنوات گذشته این تاخیر کمتر بود که با اهتمام سازمان برنامه، عملیات مالی به پایان رسید.

وزیر جهاد کشاورزی کل گندم خریداری شده به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان در سال زراعی 1401-1400 را 7.5 میلیون تن اعلام کرد و گفت: خرید گندم همچنان ادامه دارد ولی مقدارش روزانه کم شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته عدد خرید گندم 4.5 میلیون تن بود.

ساداتی‌نژاد در خصوص موضوع اجرای الگوی کشت نیز گفت: بحث الگوی کشت براساس قانون 1401 بروزرسانی و آماده شده است و روز چهارشنبه رسما این ابلاغ را برای استان‌های کشور در برنامه‌ای با حضور روسای سازمان‌ها انجام می‌دهیم و امیدواریم این حرکت بتواند، یک اتفاق مطلوب را در تولید کشت مطابق با شرایط اکولوژیک و اقلیمی در کشور بوجود آورد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مطالبات خرید گندم گندم وزیر جهاد این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است