شنبه 14 مهر 1403

صدرو تاییدیه تحصیلی دانش‌آموزان زنجانی الکترونیکی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
صدرو تاییدیه تحصیلی دانش‌آموزان زنجانی الکترونیکی شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پورش زنجان گفت: با اقدامات انجام گرفته و با هدف کاهش ترددها و تجمعات فرآیند درخواست و صدور تاییدیه تحصیلی دانش‌آموزان به شیوه تمام الکترونیکی انجام می‌شود.

محمد خندان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور تسهیل در ارائه خدمات الکترونیکی، کاهش تردد و مراجعات حضوری، افزایش رضایتمندی مراجعین، ارائه تاییدیه تحصیلی تنها به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه تاییدیه تحصیلی به نشانی http://emt.medu.ir صادر خواهد شد.

وی اظهار داشت: متقاضیان برای صدور تاییدیه تحصیلی فقط از طریق سایت یاد شده اقدام به ثبت درخواست کرده و پس از واریز هزینه ثبت نام به مبلغ 23 هزار ریال (از طریق درگاه الکترونیکی) کد رهگیری دریافت و آن را چاپ کنند.

خندان ادامه داد: هم اکنون امکان ثبت تاییدیه تحصیلی برای ارائه به تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دفاتر دارالترجمه رسمی قوه قضائیه امکان پذیر شده است.

وی اظهار داشت: در خصوص صدور تاییدیه تحصیلی به سایر مراکز نیز این مهم اعلام خواهد شد و در این خصوص دفاتر پیشخوان دولت، هیچ گونه نقش و دخالتی نداشته و پرداخت غیر از مبلغ یاد شده فاقد وجاهت قانونی است.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و و پرورش استان زنجان گفت: این اقدام در راستای خدمات رسانی به گروه‌های هدف است که توسعه این روند در فرآیندهای دیگر نتیجه خوبی را به همراه دارد.

هم‌اکنون حدود 200 هزار دانش‌آموز در 2 هزارو 550 مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*