یک‌شنبه 15 مهر 1403

صدها تونسی علیه وضع بد بهداشتی کشور تظاهرات کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
صدها تونسی علیه وضع بد بهداشتی کشور تظاهرات کردند

تهران - ایرنا - صدها نفر در شمال غرب تونس تجمع اعتراضی علیه سوء مدیریت و وضع نامناسب بهداشتی و درمانی در این کشور برگزار کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، معترضان در برابر ساختمان استانداری «جندوبه» واقع در شمال غرب تونس تجمع کردند و خواستار برکناری «علی المرموری» استاندار این استان شدند.

بر اساس این گزارش، تجمع کنندگان نسبت به کم توجهی مقام های محلی نسبت به توسعه اندک استان جندوبه و امکانات بهداشتی و درمانی پایین آن اعتراض داشتند.

این تظاهرات پس از این برگزار شد که روز جمعه یک پزشک جوان به دلیل سقوط آسانسور در یک بیمارستان دولتی جان خود را از دست داد.

معترضان خشمگین، المرموری را مسؤول شرایط بد استان می دانند. وی از مارس (اسفند / فروردین) 2019 استاندار جندوبه است.

تظاهرکنندگان بر لزوم انجام اصلاحات جامع در بخش بهداشتی استان، تأمین لوازم بهداشتی و بهبود وضع بیمارستان های آن تاکید کردند.

بزرگترین تظاهرات سیاسی و اجتماعی در تونس دسامبر 2010 با خودسوزی «محمد بوعزیزی» جوان تونسی شروع شد که پس از چندی به قیام مردمی انجامید که در نهایت با کناره گیری "زین‌العابدین بن علی" رییس جمهوری وقت و فرارش به عربستان سعودی، این اعتراضات به دیکتاتوری او خاتمه داد. بن علی در سال 2019 در شهر جده درگذشت.

*س_برچسب‌ها_س*