چهارشنبه 11 مهر 1403

صدور احکام ترمیم حقوق 70 هزار بازنشسته

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
صدور احکام ترمیم حقوق 70 هزار بازنشسته

اقتصادنیوز: روزنامه اطلاعات نهم مهرماه 1354 یکی از تیترهای اصلی خود در صفحه یک را به موضوع حقوق بازنشستگان اختصاص داده بود.

به گزارش اقتصادنیوز، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که یکی از دغدغه‌های جدی این قشر محسوب می‌شود، به گفته مسئولان قرار بود در ابتدای سال جاری به مرحله اجرا برسد؛ اما با گذشت نیمی از سال و تغییر دولت، کماکان بازنشستگان منتظر تصمیم نهایی هستند. این اواخر هم انتقادات به مجلس کشیده شد؛ محمد باقری بنایی، به اجرا نرساندن این مهم را تخلف قانونی دانست و جعفر قادری از کسری 60 همتی منابع خبر داد. همزمان با داغ شدن بحث متناسب‌سازی در مجلس، دستور مهم قالیباف از راه رسید. وی در نطقی گفت: «مابه‌التفاوت حقوق از فروردین تاکنون باید پرداخت شود.».

البته این نگرانی از قدیم‌الایام نیز وجود داشته و بازنشستگان همواره نسبت به میزان حقوق دریافتی خود گلایه‌هایی را مطرح می‌کردند. در همین باره، روزنامه اطلاعات در نهم مهرماه 54 در گزارشی در صفحه یک خود نوشت: «برای تسریع در صدور احکام باقیمانده ترمیم حقوق کارمندان بازنشسته و وظیفه‌بگیران در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی بخشنامه‌ای از سوی سازمان بازنشستگی کشوری به آن گروه از ادارات دولتی که هنوز احکام ترمیم حقوق کلیه کارمندان بازنشسته و وظیفه‌بگیران خودرا صادر نکرده‌اند ارسال شد. صدور 70 هزار حکم در این بخشنامه به‌غیر از درخواست تسریع در صدور احکام ترمیم حقوق از ادارات دولتی خو استه شده است که منتظر صدور کلیه احکام ترمیم حقوق برای ابلاغ به بازنشستگان نشوند بلکه هر تعداد احکامی را که صادر می‌شود به‌تدریج ابلاغ کنند. تاکنون صدور احکام ترمیم حقوق حدود 70 هزار نفر از کارمندان بازنشسته و وظیفه‌بگیران دولت در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی تمام شده است. اکثر احکام ترمیم حقوق صادر شده در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی متعلق به آن دسته از کارمندان بازنشسته است کم حقوق آنان فقط باید به‌میزان 17 درصد ترمیم شود. بغیر از 17 درصد ترمیم حقوق از ابتدای سال 1354 حقوق بازنشستگی گروهی از کارمندان دولت نیز که از اول سال 1349 تا اول سال 1353 بازنشسته یا فوت شده‌اند با احتساب ترفیعات معوقه استحقاقی آنان محاسبه و پرداخت می‌شود.».

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
صدور احکام ترمیم حقوق 70 هزار بازنشسته 2
صدور احکام ترمیم حقوق 70 هزار بازنشسته 3