دوشنبه 9 مهر 1403

صدور مجوز شهرک‌های گلخانه‌ای زنجان در حال انجام است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
صدور مجوز شهرک‌های گلخانه‌ای زنجان در حال انجام است

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری برای بیش از 180 هکتار از اراضی شخصی تحت مالکیت 8 شخص حقیقی و حقوقی به منظور ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی تقاضا وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنقل از موج رسا; به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی محمود صیاد بورانی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری برای بیش از 180 هکتار از اراضی شخصی تحت مالکیت 8 شخص حقیقی و حقوقی به منظور ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی تقاضا وجود دارد که مطالعات امکان سنجی و روال اداری صدور مجوز برای این موارد در حال انجام می‌باشد.

وی افزود: علاقمندان به ایجاد شهرک و یا مجتمع‌های خصوصی که حداقل 5 هکتار اراضی تحت مالکیت و همچنین میزان آب مجاز جوابگوی فعالیت را داشته باشند می‌توانند تقاضای خود را به این مدیریت تحویل فرمایند.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان زنجان گفت: شرایط محیطی در هر کشوری، از آنجا که بر روی کشاورزی آن کشور تاثیر می‌گذارد در نتیجه در توسعه اقتصادی آن کشور هم موثر است و در کشور ما با توجه به شرایط محیطی می‌توان از کشاورزی به عنوان یک منبع توسعه اقتصادی کمک کرد.

وی عنوان کرد: یکی از راه‌هایی که به توسعه اقتصادی کشور از طریق کشاورزی کمک می‌کند کشت گلخانه‌ای است، نور کافی، دمای هوا در طول روز و شب، میزان رطوبت خاک و همچنین رطوبت هوا در رشد یک گیاه موثرند و عوامل محیطی نا‌مساعد از قبیل باد، طوفان، سرما و یخبندان مانع از رشد گیاه می‌شوند.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی زنجان گفت: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در استان به اجرای الگوی کشت؛ صرفه جویی در منابع پایه، افزایش تولید در واحد سطح، ارتقای چرخه اقتصادی و ایجاد اشتغال بخش کشاورزی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

انتهای پیام /