سه‌شنبه 3 مهر 1403

صدور کارت همیار برای فعالان صنایع‌دستی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
صدور کارت همیار برای فعالان صنایع‌دستی

تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صنایع‌دستی کشور و قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور و قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور و سردار محمدجواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در محل معاونت صنایع‌دستی به امضا رسید.

در ابتدای نشست مریم جلالی ضمن تاکید بر ارتباط بین نسلی در کسب مهارت گفت: صنایع‌دستی یکی از ارکان مهم قدرت نرم است. ارزش افزوده و اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی با سرمایه اندک قابل مقایسه با دیگر کسب و کار‌ها نیست.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور افزود: صنایع‌دستی حوزه‌ای عزت‌آور است و این عزت آفرینی با آموزش‌های خدمت سربازی همخوانی داشته و می‌تواند دوره مقدس سربازی را کنشی عزت آفرین کند.

او تصریح کرد: خدمت سربازی یک دوره هویتی و هویت‌ساز است که از یک غیرت هویتی پاسداری می‌کند.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور بیان کرد: برای افرادی که در حوزه‌های دیگر مرتبط با صنایع‌دستی از جمله فروش و صادرات فعالیت می‌کنند، کارت همیار صنایع‌دستی صادر خواهد شد.

در ادامه سردار محمدجواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: در شش سال اخیر حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در دوران خدمت سربازی آموزش مهارتی کسب کرده‌اند و امروز یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که می‌توانستیم به آن ورود کنیم، حوزه صنایع‌دستی است.

او افزود: تلاش کرده‌ایم دوره خدمت سربازی، دوران رشد و تعالی برای نظام باشد و برای موفقیت در این عرصه با کمک معاونت صنایع‌دستی نیازمند راهکار‌هایی برای ارائه خدمات با مدل‌های متفاوت در پادگان‌ها هستیم.

زاده کمند تصریح کرد: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در موضوع فلسفه سربازی رخ داده و رسالت خدمت سربازی بیش از گذشته مورد توجه فرماندهان قرار گرفته است تا علاوه بر نقش‌آفرینی در یکی از مهم‌ترین عرصه‌های کشور، آموزش‌های مهارتی نیز کسب کنند.

این تفاهم‌نامه با هدف توانمندسازی و ارتقای شایستگی کارکنان وظیفه با پوشش حداکثری و رعایت سطح کیفی دوره‌ها و امکان‌سازی مشارکت هوشمند در ورود ساختارمند در تکمیل زنجیره ارزش و کمک به اشتغال پایدار به امضا رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری