سه‌شنبه 17 مهر 1403

صدور 2700 موافقت اصولی گردشگری در سال گذشته‌

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
صدور 2700 موافقت اصولی گردشگری در سال گذشته‌

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد تجری، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، با بیان خبر صدور 2700 موافقت اصولی گردشگری گفت: صدور 2700 موافقت اصولی و تعداد 480 مجوز در 31 استان کشور طی سال 1401 یکی از اهم اقدامات اجرایی و شاخص‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: طبق آمار اخذ شده، بالاترین تعداد صدور موافقت اصولی مربوط به استان‌های یزد، فارس و گلستان و بالاترین تعداد صدور مجوز ایجاد مربوط به استان‌های فارس، خوزستان و خراسان‌رضوی است که به ترتیب در صدر استان‌های کشور قرار دارند.

تجری خاطر نشان کرد: بیشترین تعداد صدور موافقت اصولی و مجوز ایجاد در کل کشور به ترتیب مربوط به پروژه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری یادآور شد: علاوه بر صدور مجوز سرمایه‌گذاری در انواع طرح‌های گردشگری، تعداد 3 موافقت‌نامه تأسیس برای سرمایه‌گذاران مناطق نمونه گردشگری با برگزاری فراخوان عمومی صادر شده است تا ضمن توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق دارای مجوز از قبل و فعال کردن آنها، در مناطق نمونه گردشگری جدید نیز امکان ایجاد تأسیسات گردشگری فراهم آید.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سرمایه گذاری بوم گردی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است