یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

صعود بورس به کانال 1.9 میلیون واحدی + نقشه

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
صعود بورس به کانال 1.9 میلیون واحدی + نقشه

شاخص بازار بورس تهران در معاملات امروز با رشد 4 هزار واحدی به سطح 1 میلیون و 809 هزار رسید.

به گزارش مشرق، بورس تهران که امروز در ابتدای معاملات با کمی فشار عرضه رو به رو شده بود با گذشت زمان معاملاتی تقاضا بر بازار چیره شد و شاخص کل در نهایت با رشد 0.27 درصدی رو به رو شد و به سطح 1 میلیون و 809 هزار واحدی رسید.

نمادهای فارس تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت ومیدکو و پارسان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص گذاشتند.

شاخص کل هم وزن نیز که در ابتدای معاملات عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشت نتوانست به عملکرد بهتر خود نسبت به شاخص کل ادامه بدهد و درنهایت با کاهش 0.36 درصدی رو به رو شد.

ارزش معاملات خرد نیز همچنان در سطوح مطلوبی قرار دارد و امروز ارزش معاملات 12800 میلیارد تومان بود که از این مقدار 7900 میلیارد تومان متعلق به بازار بورس، 2500 میلیارد تومان متعلق به بازار فرابورس و 2400 میلیارد تومان متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

همچنین بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه خودرو و قطعات و فلزات اساسی بوده است.

اما امروز شاهد خروج پول زیادی از بازار سهام بودیم و حقیقی ها 710 میلیارد پول از بازار سهام خارج کردند که به نسبت روز گذشته با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است.

همچنین حقیقی ها امروز 230 میلیارد پول از صندوق های درآمد ثابت خارج کردند.

سرانه خرید و فروش حقیقی ها امروز با رقابت تنگاتنگی رو به رو بود و در نهایت سرانه خرید 27 میلیون تومان و سرانه فروش 27.5 میلیون تومانی ثبت شده که سرانه خرید حقیقی ها نسبت به روز های کذشته کاهش چشمگیری داشته است.

صعود بورس به کانال 1.9 میلیون واحدی + نقشه 2
صعود بورس به کانال 1.9 میلیون واحدی + نقشه 3