جمعه 30 شهریور 1403

صندوق بازنشستگی

صندوق بازنشستگی

وب‌گاه گسترش

میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، به میزان مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری اعلام شده است که زمان پرداخت آن، معمولا در اسفند ماه صورت می گیرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

افرادی که در سال 1402 بازنشسته شده و حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشور شده‌اند (برقراری‌های جدید)، میانگین اولین حقوق بازنشستگی آنان معادل 16 میلیون 33 هزار تومان بوده، این در حالی است که میانگین آخرین حقوق اشتغال آنان 16 میلیون و 966 هزار تومان بوده است افرادی که در سال 1402 بازنشسته شده و حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشور شده‌اند (برقراری‌های جدید)، میانگین اولین حقوق بازنشستگی آنان معادل...

وب‌گاه عرشه آنلاین

میزان اعتبار متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری؛ لشکری و تامین اجتماعی مشخص شد. میزان اعتبار متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری؛ لشکری و تامین اجتماعی مشخص شد. به گزارش عرشه آنلاین؛ رئیس فراکسیون بازنشستگان مجلس از اختصاص 240 هزار میلیارد تومان اعتبار توسط کمیسیون تلفیق مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری لشکری و تامین اجتماعی دربودجه سال 1403خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بر اساس متن نهایی مصوبه مجلس که چند بار با اظهار نظر رئیس و نمایندگان مجلس از آن ابهام‌زدایی شد، شاغلان فعلی و آتی اقتصاد ایران مأموریت دارند برای جبران ناترازی مالی صندوق‌های بازنشستگی، از چند ماه تا چند سال، حق بیمه بیشتری بپردازند.

وب‌گاه فرارو

بر اساس متن نهایی مصوبه مجلس که چند بار با اظهار نظر رئیس و نمایندگان مجلس از آن ابهام‌زدایی شد، شاغلان فعلی و آتی اقتصاد ایران مأموریت دارند برای جبران ناترازی مالی صندوق‌های بازنشستگی، از چند ماه تا چند سال، حق بیمه بیشتری بپردازند. بر اساس مصوبه مجلس، بیمه‌پردازان به ازای هر سالی که تا زمان بازنشستگی آن‌ها باقی‌مانده، باید مقدار بیشتری خدمت کنند و در فاصله دورتری بازنشسته شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: نظر موافق دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه این بود که سن و سابقه موردنیاز برای بازنشستگی نیروی کار به‌صورت پلکانی افزایش پیدا کند تا بخشی از ناترازی گسترده صندوق‌های بازنشستگی جبران شود. این نظر که در قالب مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارسال شده بود، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس هیئت تفحص از عملکرد شستا، جزئیاتی از تخلفات صورت گرفته در شرکت‌های زیرمجموعه شستا از جمله برخی انتصابات مسئله‌دار در این شرکت بیان کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

نظر موافق دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه این بود که سن و سابقه موردنیاز برای بازنشستگی نیروی کار به‌صورت پلکانی افزایش پیدا کند تا بخشی از ناترازی گسترده صندوق‌های بازنشستگی جبران شود. این نظر که در قالب مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارسال شده بود، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. نظر موافق دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه این بود که سن و سابقه موردنیاز برای بازنشستگی نیروی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشریح علت تمدید نشدن مجوز فعالیت برخی از کارگزاری‌ها از افزایش محدودیت برای کارگزاران متخلف خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 درباره افزایش حقوق بازنشستگان، گفت: با مصوبه اعضای کمیسیون کف حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در سال 1403، ماهانه 9 میلیون تومان خواهد بود.

وب‌گاه گسترش

بررسی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی ایران نشان می‌دهد که بسیاری از آنها از منظر پایداری مالی در وضعیتی نامطلوبی هستند و چشم‌انداز تغییرات جمعیتی کشور نیز حاکی از آن است که انجام ندادن اقدام عاجل در این‌باره، موجب وخیم‌تر شدن اوضاع این نهادها خواهد شد که نتیجه آن، تهدید معیشت بخش قابل‌توجهی از سالمندان است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی ابعاد مصوبه افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه پرداخته است. افزایش سن بازنشستگی از مصوبات برنامه هفتم توسعه است که اواخر آبان سال جاری در مجلس تصویب شد و واکنش‌های زیادی را برانگیخت. این قانون راه‌حلی برای ناترازی شدید صندوق‌های بازنشستگی است که در سال‌های اخیر تبدیل به مشکل بزرگی برای دولت شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

معاون اول دولت روحانی گفت: هاشمی برای حرکت به سمت حکمرانی خوب، مدام به حکومت مشورت می‌داد و کمک می‌کرد که اصلاح درونی را انجام دهد. هاشمی هم سعی می‌کرد گوش شنوایی داشته باشد و از همه حرف بشنود و هم یک مشاور امین، صادق، صریح و دلسوز برای امام و رهبری باشد.

وب‌گاه فرارو

مشاور و سرپرست دبیرخانه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در صورتی که افراد بر اساس مصوبه مجلس 28 تا 30 سال سابقه کاری داشته باشند افزایشی برای موضوع سن بازنشستگی نخواهند داشت، ولی افراد با 15 سال سابقه 5 سال حداکثر به سن بازنشستگی آن‌ها افزوده خواهد شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

آیین معارفه سرپرست شرکت پتروشیمی جم، با حضور دکتر علیرضا زمان‌پور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی برگزار شد.