یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد بیشترین خروج نقدینگی بودند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد بیشترین خروج نقدینگی بودند

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز سرانه خرید افراد حقیقی امروز 28 میلیون تومان و سرانه فروش افراد حقیقی نیز 30 میلیون تومان ثبت شده است.

آقای محمد غفوری گفت: امروز شاخص کل بورس با کاهش بیش از 23 هزار واحد و درصد تغییرات 1 درصدی در ارتفاع 2 میلیون و 298 هزار و 10 واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از 4 هزار واحدی و درصد تغییرات 0.54 درصدی در پله 760 هزار و 974 واحدی ایستاد.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در رابطه با حجم معاملات امروز بازار سرمایه 20 میلیارد برگه سهام دست به دست شده و ارزش معاملات حدود 13 هزار و 654 میلیارد تومانی رقم خورده است و در نهایت 840 میلیارد تومان نقدینگی از بازار سرمایه خارج شده است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، سرانه خرید افراد حقیقی امروز 28 میلیون تومان و سرانه فروش افراد حقیقی نیز 30 میلیون تومان ثبت شده است در کل امروز بازار منفی را شاهد بودیم به طوری که 62 درصد بازار در بازه منفی و تنها 38 درصد بازار در بازه مثبت بودند.

غفوری مطرح کرد: امروز در ابتدا بازاری مثبت را شاهد بودیم رفته رفته عرضه‌ها شدت گرفت و بازار شرایط منفی را تجربه کرد.

او می‌گوید: صنعت سیمان و قند و شکر امروز شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بودند که این ورود نقدینگی برای سیمان بر اساس گزارشات خوب این صنعت بوده است بیشترین خروج پول را هم امروز صندوق‌های با درآمد ثابت داشتند. نکته دیگر این‌که امروز بازار شاهد عرضه اولیه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس