جمعه 14 اردیبهشت 1403

ضربه محکم طلا به بازار سکه / سکه روی مرز حساس قرار گرفت / پیش بینی قیمت سکه امروز 4 اردیبهشت 1403

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ضربه محکم طلا به بازار سکه / سکه روی مرز حساس قرار گرفت / پیش بینی قیمت سکه امروز 4 اردیبهشت 1403

اقتصادنیوز: به دنبال ریزش قیمت طلای جهانی بازار سکه هم در وضعیت قرمز قرار دارد. فعالان اقتصادی می گویند که طلا ترمز سکه را کشیده و پیش بینی می‌شود که روند کاهشی سکه ادامه یابد؛ با این حال برخی دیگر نظر متفاوتی دارند.

به گزارش اقتصادنیوز، نگاهی به چارت قیمت طلا و سکه در معاملات نقدی روز گذشته نشان می دهد که طلای جهانی نخستین روز از هفته را کاهشی شروع کرد و بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داد. فعالان اقتصادی می گویند شواهد گویای آن است که نگرانی‌ها از درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه در بین سرمایه گذاران کمرنگ شده و همین امر موجب شده ریسک‌پذیری آنها برای خرید هیجانی طلای جهانی را کاهش دهد.

براساس گزارش بلومبرگ تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. همچنین پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا 2.6 درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با 2.5 درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

با این همه، اونس طلا روز گذشته 22 دلار و در بامداد امروز بیش از 60 دلار ارزان شد.

قیمت طلا در حال حاضر در حدود 2300 دلار به فروش می رسد که در مقایسه با هفته های گذشته بیش از 100 دلار ریزش کرده است.

مجموع این اتفاقات باعث شد که سکه بازان هم روز گذشته سوخت کافی برای صعود نداشته باشند. تحلیلگران اقتصادی می گفتند که طلا ترمز سکه را کشید و در بازار خبری از خریدهای هیجانی نیست. گفتنی است قیمت سکه امامی روز گذشته تقریبا 600 هزار تومان ارزان شد و برروی 43 میلیون تومان قرارگرفت.

در شرایط کنونی به نظر می رسد با توجه به افت شارپی قیمت اونس طلا بازار سکه امروز هم شاهد قدرت نمایی جناح کاهشی است. در صورتی که این سناریو رخ دهد احتمال عقب نشیینی سکه از مرز 43 میلیون تومان محتمل است. بنابراین ممکن است سکه در گام اول تا محدوده 42 میلیون و 800 هزار تومان و در گام دوم تا نیمه کانال 42 میلیون تومان پایین برود.

با این حال اگر نرخ دلار نوسان صعودی را ثبت کند و بازار با سیگنال جدیدی روبرو شود ممکن است سکه به سمت پله های میانی کانال 43 میلیون تومان خیز بردارد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید