شنبه 29 اردیبهشت 1403

ضرر 100 میلیاردی شهرداری با شیوع کرونا

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ضرر 100 میلیاردی شهرداری با شیوع کرونا

شهردار تهران با اشاره به شرایط سخت کرونایی گفت: با شیوع کرونا بیش از 100 میلیارد تومان عدم النفع و کاهش درآمد در حوزه حمل و نقل داشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیروز حناچی شهردار تهران ظهر امروز در نشست خبری گفت: در این دوره مدیریت شهری برنامه جامع حمل و نقل ریلی را در شورای عالی ترافیک را به تصویب رساندیم.

وی با بیان اینکه متروی پرند تامین اعتبار شده و راه‌اندازی خواهد شد که ظرفیت 300 هزار مسافردارد افزود: در این دوره مدیریت شهری اتصال به خط مترو هشتگرد نیز برقرار شد و با تکمیل سیگنالینگ ظرفیت بهره وری این خط افزایش خواهد یافت. شهردار تهران با اشاره به شرایط سخت کرونایی عنوان کرد: بیش از 100 میلیارد تومان عدم النفع و کاهش درآمد در حوزه حمل و نقل از ضررهایی ایام کرونا بوده برای شهرداری بوده است. حناچی با بیان اینکه اختلافات ارزی و تحهیزات در سیستم حمل و نقل زیاد است عنوان کرد: اواخر سال 99 بودجه یک و نیم میلیارد دلار بود که نسبت سال‌های قبل کمتر شده بود با این وجود 250 اتوبوس اضافه کردیم و در این دوره با توجه به قرارداد های بسته شده این افزایش به ناوگان حمل و نقل ادامه خواهد داشت. وی گفت: در این دوره مدیریت شهری نسل جدید اتوبوس های برقی را به پایتخت اضافه خواهیم کرد. شهردار تهران با بیان کرد: در حال حاضر افزایش رنکینگ جهانی تهران انجام شد و چند جایزه جهانی دریافت کردیم. انتهای پیام /