شنبه 1 اردیبهشت 1403

ضرورت ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
ضرورت ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر ضرورت ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین تاکید کرد.

«جوزپ بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی روز سه‌شنبه اعلام کرد که که درباره وضعیت اوکراین خوشبین نیست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت بر این باور است که روسیه تا زمانی که در درگیری با اوکراین پیروز نشود، مذاکره نخواهد کرد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا درنشستی در بارسلون اسپانیا گفت: من اراده آشکار روسیه برای پیروزی در جنگ را می بینم. روسیه تا زمانی که پیروز نشود، وارد مذاکره نخواهد شد.

بورل در ادامه افزود که نسبت به نحوه ادامه جنگ در تابستان چندان خوشبین نیستم. این مقام اتحادیه اروپا با این مقدمه تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید به افزایش کمک‌های نظامی خود برای اوکراین ادامه دهد.

در تازه‌ترین تحول در نبرد روسیه و اوکراین، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای در تشریح حمله پهپادی امروز به پایتخت این کشور اعلام کرد که ارتش اوکراین با 8 فروند پهپاد به مناطق مختلف شهر مسکو، پایتخت روسیه حمله کرد.

در این بیانیه آمده است: رژیم کی‌یف امروز صبح در یک حمله تروریستی با هواپیماهای بدون سرنشین، تأسیسات و اماکن شهر مسکو را هدف قرار داد. هشت پهپاد در این حمله شرکت داشتند. که همه آنها سرنگون شدند.

آن‌گونه که در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده: 3 فروند از این پهپادها با استفاده از ابزارهای جنگ الکترونیک سرکوب و مختل شدند و کنترل خود را از دست دادند و از اهداف موردنظر منحرف شدند؛ 5 پهپاد دیگر نیز با سامانه ضدهوایی و ضدموشکی پانتسیر - اس سرنگون شدند.