سه‌شنبه 17 مهر 1403

ضرورت به‌کارگیری ظرفیت موقوفات در توسعه استان زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ضرورت به‌کارگیری ظرفیت موقوفات در توسعه استان زنجان

زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است از ظرفیت‌های موجود در حوزه موقوفات در توسعه استان زنجان در زمینه‌های مختلف بهره گرفته شود.

مصطفی طاهری روز چهارشنبه در دیدار با شماری از مدیران حوزه وقف و امور خیریه استان افزود: سنت وقف یکی از تعالیم ارزشمند در مکتب اسلام محسوب می شود و از اهرم‌های موثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است. وی با بیان اینکه با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: طبقاتی نبودن از بارزترین ویژگی‌های اجتماعی نظام وقف است. طاهری با اشاره به اینکه سنت وقف همواره و برای همه اقشار جامعه قابل دسترس است، افزود: توسعه فرهنگ وقف و انفاق ضروری است، چرا که توسعه فرهنگ وقف و انفاق موجب ایجاد تعادل اقتصادی و مادی در جامعه می‌شود. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی برای همکاری با اوقاف در راستای توسعه موقوفات افزود: در این حوزه آماده استفاده از ظرفیت مجلس برای کمک به استان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این دیدار گفت: در زمان حاضر حدود 2 هزار و 800 موقوفه در این استان ثبت شده است که این موقوفات حدود 31 هزار رقبه را شامل می‌شود.

حجت الاسلام مختار کرمی افزود: بهره گیری بهینه از ظرفیت موقوفه‌های این استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، برای جهش تولید در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای احیای موقوفات و افزایش بهره‌وری اقتصادی آن‌ها به نفع مردم، اقداماتی انجام می‌شود که جذب سرمایه گذاری و توسعه اشتغال یکی از رویکردهای مهم اوقاف در این بخش است.

*س_برچسب‌ها_س*