چهارشنبه 18 مهر 1403

ضرورت تشکیل کمیته ایمنی ویژه تجمعات انبوه برای نمایشگاه‌های پرمخاطب

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ضرورت تشکیل کمیته ایمنی ویژه تجمعات انبوه برای نمایشگاه‌های پرمخاطب

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشکیل کمیته ایمنی، انتظامی و بهداشتی ویژه برای تجمعات انبوه از جمله نمایشگاه کتاب را فرصت مغتنمی برای تمرین هم افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر میان سازمان‌های تخصصی، انتظامی، امدادی و خدمات ایمنی دانست.

علی نصیری با اشاره به تشکیل کمیته ایمنی، انتظامی و بهداشتی که فعالیت آن از چند روز قبل از سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شروع شده و تا پایان این نمایشگاه ادامه داشت، گفت: بررسی‌های مستمر به منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، برگزاری جلسات هماهنگی با سازمان‌های خدمات‌رسان برای افزایش آمادگی در مراسم‌ها و رویداد‌های با تجمعات انبوه ضروری است.

وی افزود: تشکیل این کمیته در ایمنی هر چه بیشتر نمایشگاه‌ها و افزایش ضریب ایمنی بازدیدکنندگان، غرفه داران و کارکنان، ایجاد آمادگی و هماهنگی میان سازمان‌های امدادی، انتظامی و فراهم ساختن ظرفیت‌های آمادگی در برابر حوادث احتمالی با هماهنگی و نظارت ستاد مدیریت بحران برای کاهش خطر سوانح نقش مهمی ایفا می‌کند و لازم است که پیش از برگزاری تمامی نمایشگاه‌ها و به خصوص نمایشگاه‌های پرمخاطب نیز چنین کمیته‌ای تشکیل شود.

نصیری درباره اقدامات این ستاد نیز گفت: از جمله اقدامات این ستاد، ابلاغ نحوه چیدمان غرفه‌ها و رعایت استاندارد‌های فنی سازه و تاسیسات سالن‌های نمایشگاه به ستاد اجرایی، برنامه ریزی و برگزاری جلسه مشترک با نمایندگان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و عوامل اجرایی نمایشگاه در خصوص بررسی نواقص، هماهنگی با سازمان پدافند غیرعامل کشور برای بررسی و پیش بینی ملاحظات پدافند غیر عامل در این نمایشگاه بود که به خوبی و نحوه احسن انجام گرفت. نتیجه آن نیز برگزاری نمایشگاه کتاب در ایمنی و امنیت کامل بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون