دوشنبه 16 مهر 1403

ضریب برخورداری روستاهای آذربایجان‌شرقی از راه آسفالته

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
ضریب برخورداری روستاهای آذربایجان‌شرقی از راه آسفالته

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه ضریب برخورداری روستاهای آذربایجان‌شرقی از راه آسفالته پایین‌تر از میانگین کشوری است، گفت: درصدد بهبود وضعیت راه های روستایی استان هستیم.

دنیای اقتصاد - تبریز: خداداد مقبلی در حاشیه بازدید از راه‌های روستایی شهرستانهای اهر و هریس اعلام کرد: امسال اعتباراتی در حوزه محرومیت‌زدایی در اختیار سازمان راهداری قرار گرفته است و سهمی از محل این اعتبارات به این استان اختصاص می‌یابد.

وی قول مساعد داد با تخصیص اعتبارات ملی و استانی و اعطای مجوزهای لازم، امسال بتوانیم عملکرد مناسبی در ساخت و آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی داشته باشیم.

مقبلی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به زیرسازی 80 کیلومتر از راه‌های روستایی اهر و هریس، تا پایان امسال قیر مورد نیاز برای آسفالت‌ریزی این راه‌ها را تأمین می‌کنیم و در تخصیص اعتبارات نیز توجه ویژه‌ای به این دو شهرستان خواهیم داشت.

وی از ساخت 160 کیلومتر راه روستایی طی یک‌سال منتهی به پایان شهریور 1401 در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: همچنین در این مدت در استان حدود 100 کیلومتر اصلاح روکش آسفالت راه‌های روستایی و فرعی انجام شده است که رکوردی جدید در این زمینه محسوب می شود.

آذربایجان شرقی دارای 142 دهستان و 2 هزار و 706 روستا بوده و حدود یک میلیون و 145 هزار و 442 نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.