دوشنبه 16 مهر 1403

ضعف برنامه‌های فرهنگی حوزه خانواده در البرز مشهود است / آمارهای نگران‌کننده طلاق در ایران کوچک

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ضعف برنامه‌های فرهنگی حوزه خانواده در البرز مشهود است / آمارهای نگران‌کننده طلاق در ایران کوچک

فاطمه جعفری گفت: استان البرز در زمینه برنامه‌های فرهنگی حوزه ازدواج بسیار ضعف دارد و باید برنامه‌های قوی و بروز طراحی و در مکان‌های مختلف استان اجرایی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: ازدواج مسئله بسیار مهمی است که بسیاری از جنبه های زندگی فردی و اجتماعی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

فاطمه جعفری ادامه داد: انتخاب همسر از مهمترین تصمیمات فرد در زندگی است، زیرا می تواند آینده فرد را تحت تاثیر قرار دهد. وی افزود: متاسفانه وضعیت کنونی جامعه، باعث بلوغ زودرس در نوجوانان و جوانان شده است و خانواده ها برای رهایی از این فشار تصمیم می گیرند برای ازدواج آنها اقدام کنند. این کارشناس تصریح کرد: بسیاری از جوانانی که در سن ازدواج قرار می گیرند به بلوغ جنسی می رسند اما بلوغ فکری لازم را برای مدیریت خانواده ندارند. جعفری گفت: خانواده ها با ناآگاهی و برخی با آگاهی این اتفاق را رقم می زنند که در اینجا اهمیت مشاوره های قبل از ازدواج نمایان می شود. وی ادامه داد: طبق آخرین آمارها استان البرز رتبه سی ام را در وقوع ازدواج و جایگاه چهارم طلاق را در کشور دارد. این کارشناس افزود: متولیان باید به این آمارها توجه کنند و خانواده ها را قبل از بروز مشکل، آگاه کنند. جعفری بیان کرد: در دنیای دیجیتال برگزاری سخنرانی در خصوص خانواده پاسخگو نیست و متولیان باید با ابزارهای روز دنیا آگاهی بخشی در زمینه ازدواج را در جامعه افزایش دهند. وی تاکید کرد: ساخت کلیپ کوتاه چند ثانیه ای از رمز و راز زوجین موفق، جلسات پرسش و پاسخ با حضور نوجوانان و جوانان، برگزاری تئاتر های خیابانی در مرکز پر رفت و آمد با موضوع خانواده می تواند تا حدودی موفق باشد. این کارشناس گفت: باید با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در جامعه آگاه سازی کنیم و بعد برای اینکه یک ازواج موفق شکل بگیرد زوجین قبل از ازدواج باید همدیگر را خوب بشناسند تا زمانی که کنار یکدیگر قرار گرفتند بتوانند کمی ها و کاستی های همدیگر را با نقاط قوت بپوشانند. جعفری ادامه داد: استان البرز در زمینه برنامه های فرهنگی حوزه ازدواج بسیار ضعف دارد و باید برنامه های قوی و بروز طراحی و در مکان های مختلف استان اجرایی شود. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: همیشه هزینه پیشگیری از درمان کمتر است بنابراین تا قبل از اینکه طلاقی رخ دهد باید سعی کنیم زمینه ازدواج موفق را در کشور و استان فراهم کنیم. انتهای پیام /