پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: علت نوسان شدید قیمت پیاز در اولین روزهای اردیبهشت 1403 چیست؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در حال حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.

وب‌گاه فرارو

کشور‌های مختلف و به ویژه آن‌ها که آفتاب خیز‌تر هستند به شدت به دنبال بهره برداری از منابع خورشیدی خود هستند. افزون بر کشور‌های حاشیه خلیج فارس، اخیرا هند نیز در این زمینه سرمایه گذاری گسترده‌ای انجام داده است. علی جم، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد که یکی از آفتاب خیز‌ترین استان‌های ایران است، سال گذشته اعلام کرد که طی پنج سال گذشته، 110 هزار نیروگاه خورشیدی حمایتی 550 هزار سامانه...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ترک های اصفهان دیگر محدود به خانه ها و جاده های این شهر نیست و فرونشست تا میراث بزرگ اصفهان هم رسیده است و حالا ترک ها از سقف ها و دیواره های میراث چندصدساله و برخی چندهزار ساله اصفهان بالا می‌رود و تک تک این میراث را در خطر فروپاشی قرار داده است. رسیدن خطر تا میراث اصفهان یعنی روشن شدن آژیر قرمز برای شهری که تمام هویتش را از میراث ملموس و ناملموس خود دارد. اصفهان، شهری است که نه‌تنها...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دولت‌ها در گذشته از ابزاری به نام «سیاست صنعتی» برای کمک به تولیدکنندگان داخلی و رونق بخشیدن به صنایع خاص استفاده می‌کردند. این سیاست شامل مداخلات هدفمند در اقتصاد می‌شود. اگرچه برخی از کشورهای در حال توسعه هنوز از سیاست صنعتی استفاده می‌کنند، اما این رویکرد به دلیل پیچیدگی و عدم قطعیت در مورد مزایای آن، در بیشتر نقاط جهان طی سال‌های گذشته محبوبیت خود را از دست داده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌یک کارشناس مستقل هواشناسی با یادآوری اعلام هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی برای برخی مناطق کشور، از مردم خواست هشدارها را جدی بگیرند و از اتراق در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند. او از کوچ نشینان هم خواست که از امروز (دوشنبه) تا اواخر چهارشنبه و پنج شنبه کوچ خود را متوقف کنند. یک کارشناس مستقل هواشناسی با یادآوری اعلام هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی برای برخی مناطق...

وب‌گاه عصر ایران

فعالیت سامانه بارشی جدید در استان کرمان و بارندگی‌های چند ساعت گذشته باعث جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارت به برخی از زیرساخت‌ها همانند تخریب شبکه آب شرب مناطق روستایی در منطقه جلگه شور زرند شده است.

وب‌گاه عصر ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ثبت تصاویری از گله یکی از بزرگترین گونه‌های گوزن قرمز جنگل‌های هیرکانی پس از هفته‌ها تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان در لنگرود خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

در روزهای اخیر شبکه‌های اجتماعی و وبگاه‌های نیازمندی‌های اینترنتی شاهد واگذاری‌های رایگان حیوانات خانگی هستند.

وب‌گاه فرارو

برای هر نسل، یک روایت ساده وجود دارد: بومر‌ها مقارن با فراوانی پساجنگ و میلنیال‌ها همزمان با تجربه بحران مالی سال‌های 2007 تا 2009. برای نسل Z، دیدگاه متداول این است که گوشی‌های هوشمند آن‌ها را ناراحت کرده و آینده‌ی تلخ‌تری را پیش روی آن‌ها قرار داده است.

وب‌گاه گسترش

در سال گذشته، بازار سرمایه تحت تأثیر افت و خیزهای متعدد قرار گرفت و سهامداران میلیونی نیز با شرایط سختی روبرو شدند. این موضوع باعث نارضایتی نسبی فعالان بازار سرمایه گردید. در همین زمان، مجید عشقی به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزیده شد و دوره فعالیت وی به مدت 30 ماه تمدید شد. با وجود اعتراض‌ها قبل و بعد از این انتصاب، وی با حضور در برنامه صف اول و توضیح درباره برنامه‌های...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تخلیه آب از شهر کاشان به دلیل خروش رودخانه و جاری شدن آب در شهر همچنان ادامه دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست می‌گوید: براساس آمارها در دو سال گذشته حدود 800 هزار نفر مهاجرت اقلیمی در کشور داشتیم، که مقصد آن‌ها بیشتر استان‌های شمالی کشور و شهرهای اطراف تهران است.

وب‌گاه خبر آنلاین

در جوامع غربی، بیشتر مردم معتقدند که کودکان امروزی نسبت به والدینشان در گذشته، شانس بهتری در زندگی نخواهند داشت. جوانان نیز از مسائلی مثل مشکلات در خرید مسکن و تغییرات آب و هوایی نگرانند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه طبیعت‌گردی و تشکیل کارگروه ملی در این خصوص را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دولت در ضوابط جدید واردات گروهی از کالاها را به صادرات گروه دیگر منوط کرد.