سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست از اجرای برنامه از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جاری خبر داد.

وب‌گاه فرارو

پس از ماجرای پرسروصدای قطع درختان جنگل الیمالات شهرستان نور که به بهانه ساخت پارکینگ یک مجموعه گردشگری انجام شد، حالا نام جنگل‌های روستای «انارجار» در این شهرستان شنیده می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

هر کیلو گرم شقه و سردست گوسفند 620 تا 650، راسته 630، ران و کف دست 850، راسته و فیله تازه بدون استخوان 920، گوشت چرخ کرده 275 تا 500 هزار تومان در حال فروش است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع ادارات کل محیط زیست از اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت با تأمین اعتبارات خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت آب کشور با اعلام اینکه با فعالیت سامانه بارشی اخیر 12 میلیارد متر مکعب آب وارد سدها شده است، گفت: همچنان نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش ورودی به سدها را داریم.

وب‌گاه فرارو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان از خسارت بیش از 21 هزار میلیارد ریال سیلاب در 15 شهرستان این استان خبر داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: بنا بر اظهار شهروندان متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی از مراکز در اطراف تهران دارای دقت لازم در انجام معاینه فنی نیستند.

وب‌گاه الف

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از سهم سالانه خودروهای پلاک شهرستان در انتشار آلودگی هوای پایتخت خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مهدی مهرور بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم

نیروهای هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده‌باش درآمدند.

وب‌گاه مشرق نیوز

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: با توجه به تردد بالای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت، راهکاری برای دریافت معاینه فنی این خودروها می‌تواند در کاهش آلودگی موثر باشد.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از سهم سالانه خودروهای پلاک شهرستان در انتشار آلودگی هوای پایتخت خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمین و بوم سازگان‌های موجود در آن، خانه ما است. به منظور حفاظت از زمین از یک سو و تامین نیازهای نسل امروز و فردا از دیگر سو، ناگزیر از هماهنگی انسان با طبیعت و زمین هستیم.

وب‌گاه فرارو

دیده شدن حیات‌وحش درون شهر‌های بزرگ دلایل مختلفی دارد و مهم‌ترین آن دسترسی به منابع غذایی بدون دردسر است. اخیرا فیلم شغال‌های پارک جنگلی لویزان در فضای مجازی به اشتباه تحت عنوان «گرگ‌های تهرانپارس» منتشر شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مجری طرح کشت فراسرزمینی وزارت جهاد کشاورزی، محدودیت منابع پایه را از دلایل کشت فراسرزمینی دانست و گفت: در این نوع کشت امکان مشارکت سرمایه‌گذاران وطنی در طرح‌های کشاورزی خارج از کشور فراهم می‌شود.