پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

طراحی سامانه مجلس برای تنظیم جداول بلافاصله پس از تصویب بودجه

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
طراحی سامانه مجلس برای تنظیم جداول بلافاصله پس از تصویب بودجه

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز هیأت‌رئیسه مجلس، گفت:‌اعضای هیأت‌رئیسه امروز سامانه مجلس در خصوص تنظیم جداول پس از تصویب بودجه در صحن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

وی افزود: امسال سامانه‌ای در مجلس راه‌اندازی شده که جداول بودجه را بلافاصله پس از تصویب تبصره‌ها در صحن تنظیم و ردیف‌های اعتباری هر بخش را مشخص می‌کند و در همان روز تصویب به تبصره‌ها جداول بودجه نیز تنظیم می شود.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌در سا ل‌های قبل 2 یا 3 ماه پس از تصویب بودجه در صحن تنظیم می‌شد که بعضاً این جداول اختلاف‌هایی هم با تبصر‌ه‌های تصویب شده در صحن نیز داشت.

سلیمی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه موضوع تصویب بودجه 1402 مورد بررسی قرار گرفت که پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که تا 23 اسفند کار تصویب بودجه در مجلس به پایان برسد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس افزود: همچنین در این جلسه بر این نکته تأکید شد که طبق ماده 100 آیین‌نامه اگر طرح سؤال از وزیری در دستور کار صحن قرار گیرد دیگر نماینده سؤال‌کننده نخواهد توانست از سؤال خود از وزیر انصراف دهد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

مجلس شورای اسلامی

علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
طراحی سامانه مجلس برای تنظیم جداول بلافاصله پس از تصویب بودجه 2