دوشنبه 16 مهر 1403

طرح آبرسانی 15 روستای خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح آبرسانی 15 روستای خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

بیرجند - ایرنا - پروژه آبرسانی و تامین آب پایدار 15 روستای استان خراسان جنوبی در پنجمین هفته از پویش هر هفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی روز شنبه در حاشیه این آیین گفت: این پروژه با اعتبار 240 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و 10 هزار نفر جمعیت این روستاها از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

حسین امامی افزود: این پروژه‌ها با حجم عملیاتی شامل حفر و تجهیز 2 حلقه چاه عمیق، لوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع به طول 81 کیلومتر، احداث 2 هزار و 200 مترمکعب مخزن ذخیره و احداث 12 باب ایستگاه پمپاژ به بهره‌براری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه روستاهای خوشینه علیا، زیراچ، کلاته نو و عباس‌آباد شهرستان بیرجند، روستاهای درمیان، فورگ، اره فورگ و ذکری شهرستان درمیان، روستاهای آتشکده علیا، سفلی و دهو شهرستان نهبندان، روستاهای سرند و باغ دهک شهرستان بشرویه، نزومند شهرستان زیرکوه و روستای نیگ شهرستان قاینات از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

پویش هر هفته_الف_ب_ایران در سال 99 پیش از این در استان‌های تهران، ایلام، مرکزی و سیستان و بلوچستان برگزار و در پنجمین پویش امروز طرح‌های صنعت آب و برق خراسان جنوبی افتتاح شد.

این پویش از نیمه دوم سال گذشته با هدف ایجاد فرصت برای تبدیل خدمات گسترده و زیرساختی صنعت آب و برق و استمرار و آبادانی کشور آغاز شد و امسال هم ادامه دارد.

وزیر نیرو امروز (شنبه) وارد خراسان جنوبی شد و سه پروژه سد سیاهو، آبرسانی به شهر درمیان و روستاهای منطقه و طرح‌های آبرسانی به 15 روستای استان در سفر یک روزه رضا اردکانیان افتتاح و عملیات اجرایی نیروگاه بادی 50 مگاواتی منطقه سربیشه آغاز شد.

*س_برچسب‌ها_س*