یک‌شنبه 15 مهر 1403

طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن در مرکز خراسان شمالی آبان اجرا می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن در مرکز خراسان شمالی آبان اجرا می‌شود

حسن پارسی پور با بیان اینکه طرح سرشماری آزمایشی ثبتی در شهر بجنورد از اول آبان ماه آغاز می شود، گفت: در این طرح آزمایشی، منطقه یک شهر بجنورد تحت پوشش طرح سرشماری قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن پارسی‌پور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در گفت‌وگو با عصراترک اظهار کرد: طرح سرشماری آزمایشی ثبتی در استان های اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و همدان اجرا می شود.

پارسی پور گفت: در این طرح آزمایشی، منطقه یک شهر بجنورد تحت پوشش طرح سرشماری قرار می گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: این طرح که به شیوه سنتی اجرا می شود، 62 نفر از آمارگیران با مراجعه به منازل شهروندان، اطلاعات و داده ها را ثبت می کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آمارگیران آموزش های لازم را برای اجرای این طرح فرا گرفته اند.

وی افزود: شهروندان در طول 20 روز از اجرای این طرح با آمارگیران همکاری لازم را داشته باشند.

پارسی پور همچنین بیان کرد: اکنون دستگاه های مختلف بانک اطلاعاتی از جامعه هدف را در دست دارند که برای دستیابی به اطلاعات منسجم نیاز است تا این داده ها به صورت متمرکز تهیه شود.

وی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن هر 10 سال یک بار انجام می شود، بیان کرد: در تلاش هستیم تا اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن به شیوه غیر سنتی انجام شود که اجرای این طرح آزمایشی در راستای ایجاد آمادگی برای سرشماری امار نفوس و مسکن سال 1405، صحت‌سنجی داده‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های میدانی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: بر این اساس، اطلاعات به دست آمده در این طرح آزمایشی، با توجه به بانک‌های داده دستگاه‌های اجرایی مختلف، صحت‌سنجی می شوند تا میزان پوشش آمار و اطلاعات بانک های اطلاعاتی دستگاه های بدون اجرای عملیات میدانی مشخص شود.

استان خراسان شمالی بر اساس طرح شماری نفوس و مسکن سال 95، بیش از 863 هزار نفر جمعیت دارد که در هشت شهرستان و 24 نقطه شهری ساکن هستند.

نرخ رشد جمعیت استان خراسان شمالی در سال 95 حدود منفی یازده صدم درصد بود.

انتهای پیام /