یک‌شنبه 15 مهر 1403

طرح اتباع از دستور کار مجلس خارج شد؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
طرح اتباع از دستور کار مجلس خارج شد؟

ابوترابی به موفقیت کشورهای مختلف در مدیریت مهاجران اشاره کرد و افزود: کشورهایی مانند قطر، امارات، آلمان و آمریکا توانسته‌اند با درصد بالایی از مهاجران به خوبی مدیریت کنند. ما این تجربیات را مطالعه کرده و بر اساس آن‌ها بومی‌سازی کرده‌ایم. ابوترابی به موفقیت کشورهای مختلف در مدیریت مهاجران اشاره کرد و افزود: کشورهایی مانند قطر، امارات، آلمان و آمریکا توانسته‌اند با درصد بالایی از مهاجران...

ابوترابی به موفقیت کشورهای مختلف در مدیریت مهاجران اشاره کرد و افزود: کشورهایی مانند قطر، امارات، آلمان و آمریکا توانسته‌اند با درصد بالایی از مهاجران به خوبی مدیریت کنند. ما این تجربیات را مطالعه کرده و بر اساس آن‌ها بومی‌سازی کرده‌ایم.

به گزارش عرشه آنلاین ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که طرح اتباع از دستورکار مجلس خارج نشده و در حال بررسی است.

وی با اشاره به اهمیت این طرح، گفت: ما سال‌ها روی این موضوع کار کرده‌ایم و مطالعات تطبیقی از کشورهای پیشرفته‌ای که توانسته‌اند در این زمینه ساماندهی خوبی داشته باشند، انجام داده‌ایم.

وی همچنین بیان کرد که این طرح نتیجه خرد جمعی بین دولت و مجلس است و انتظار دارد که دولت نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

از دقایقی پیش جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی آخرین تحولات منطقه در حال برگزاری است.

وی در ادامه به شایعاتی که درباره این طرح منتشر شده اشاره کرد و گفت: دیروز آقای صباغیان موضوعی را اعلام کردند که درست نبود و طرح اتباع از دستورکار خارج نشده و تنها برای رفع ابهامات به کارگروه ارجاع داده شده است.

ابوترابی تصریح کرد که این طرح برای دو هفته به کارگروه ارجاع شده تا متن‌های جدیدی در این رابطه تهیه شود.

این نماینده مجلس همچنین به شایعاتی که در مورد این طرح منتشر می‌شود، واکنش نشان داد و گفت: هر آنچه که بخواهید موثق باشد فقط از جانب من، سخنگو یا رئیس کمیسیون پیگیری کنید. بقیه اخبار شایعه است.

دادستان رباط کریم از پلمب بنگاه‌های معاملاتی رباط‌کریم که به اتباع غیرمجاز ملک اجاره دهند خبر داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که برخی از این شایعات ممکن است از منابع خارجی نشأت گرفته باشد و هدف آن‌ها ایجاد جو منفی علیه این طرح است.

ابوترابی در پایان تأکید کرد که مجلس به دنبال تصویب این طرح با توجه به مطالعات و تجربیات کشورهای موفق است و امیدوار است که با همکاری دولت، این مهم محقق شود.

منبع: تسنیم --> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید