شنبه 7 مهر 1403

طرح توسعه باغ‌های زیتون در زمین‌های شیب‌دار طارم در آستانه بهره‌برداری

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح توسعه باغ‌های زیتون در زمین‌های شیب‌دار طارم در آستانه بهره‌برداری

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال جهش تولید بهره‌برداری از یک‌هزارو 300 هکتار اراضی شیبدار طارم جهت توسعه باغ‌های زیتون در دستور کار است و این طرح هم‌اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جواد تاراسی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان زنجان در زمینه سطح زیر کشت و میزان تولید محصول زیتون، رتبه نخست را در کشور دارد، افزود: بیش از 20 هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم به محصول زیتون اختصاص دارد.

وی ادامه داد: شهرستان طارم در سطح کشور بیش از 40 درصد زیتون را تولید می‌کند و بهره برداران خوبی در تولید زیتون فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سالانه بیش از 45 هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید می شود که از این میزان 30 هزار و 500 تن زیتون کنسروی و 13 هزار و 500 تن نیز زیتون روغنی است.

وی با بیان اینکه میزان تولید زیتون در استان 3.5 تن در هکتار است، افزود: بر اساس برنامه های آموزشی و ترویجی های متعدد در تلاش هستیم عملکرد تولید زیتون به بیش از 7 یا 8 تن در هکتار برسد.

تاراسی تصریح کرد: ارقام زیتون استان از کیفیت خوبی برخوردار است و از ارزش غذایی بالایی دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان از صدور مجوز تاسیس و بهره برداری برای 32 واحد فرآوری زیتون در شهرستان طارم خبر داد و گفت: تاکنون 16 واحد فرآوری زیتون تکمیل و راه اندازی شده وپروانه بهره‌برداری را از این سازمان اخذ کردند.

وی از وجود هفت واحد روغن‌کشی زیتون در استان خبر داد و افزود: ظرفیت اسمی این واحدها بیش از 21 هزار و 320 تن است.

*س_برچسب‌ها_س*