شنبه 29 اردیبهشت 1403

طرح تولید محتوای غنی برای دختران نوجوان کلید خورد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
طرح تولید محتوای غنی برای دختران نوجوان کلید خورد

سارا طالبی گفت: دوره تربیت مبلغ و تولیدمحتوای دینی دختران نوجوان با حضور حدود 50 طلبه خواهر در مؤسسه آموزش عالی رفیعه المصطفی در حال برگزاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا طالبی، مدیرمسئول معاونت فرهنگی حوزه علمیه رفیعه المصطفی در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: دوره تربیت مبلغ و تولید محتوای دینی دختران نوجوانان با حضور حدود 50 طلبه خواهر در مؤسسه آموزش عالی رفیعه المصطفی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: خواهران طلبه در این دوره با مهارت های تبدیل متون دینی به فهم و ذائقه نوجوانان دختر امروزی آشنا می‌شوند. این مسئول گفت: در این دوره مباحث و راهکارهایی را در رابطه با هویت دختران نوجوان، نادیده گرفتن تخلیه هیجانات نوجوانان دختر، کم بودن امکانات دختران نوجوان، لزوم بازگشت به زن مکتب امامی و زنان در زمان انقلاب مطرح شد. طالبی افزود: امروز تعداد دختران محجبه به دلیل هجمه های رسانه ای دشمن بسیار کاهش یافته است و برای تولید محتوای غنی و متناسب با ذائقه باید از نیروهای متخصص استفاده کرد. این مسئول تصریح کرد: مهمترین نقطه ضعف ما در فضای مجازی، تولید محتوای غنی است و باید بتوانیم با این تولیدات این فضا را مدیریت و در دست گیریم. وی گفت: دشمن برای دختران نوجوان ما تولیداتی را آماده کرده و سعی در انحراف فکر و عقیده آنها دارد و به تعبیر رهبری با جنگ روایت ها مواجه هستیم. این مسئول عنوان کرد: اکنون در فضای مجازی دو دختر غربی یا شرقی بازسازی می شود و اگر برای دختر انقلابی، کاراکتر رسانه ای تعریف کنیم می تواند، اتفاقات مبارکی را رقم بزند. طالبی ادامه داد: اگر امروز نتوانیم فضای رسانه ای کشور را در دست گیریم و همانند فضای حقیقی در فضای رسانه نیز به استقلال برسیم، قطعا از این فضا ضربه خواهیم خورد. این مسئول با بیان اینکه در خصوص تولید محتوای غنی برای رده سنی نوجوان در کشور ضعف داریم، افزود: ضرورت این مهم حس شد و ما با دوستان در مرکز آموزشی رفیعه المصطفی جلسه گذاشتیم و این همایش را تدارک دیدیم. وی بیان کرد: 50 طلبه برای شرکت در دوره ثبت نام کردند تا با شیوه های تربیتی و آموزشی دختران نوجوان عصر کنونی آشنا شوند و پس از دوره بتوانند وارد جامعه شده و آموزه های خود را تبیین کنند. این مسئول افزود: مقام معظم رهبری در مورد حضرت زهرا (س) می فرمایند: "دخت گرامی رسول اکرم (ص) معمای ناشناخته ذهن و معارف بشری است." همچنین درباره این وجود مقدس و سراپا نور روایت است: «عَن أَبِی عَبدِاللَهِ(ع) أَنَهُ قَالَ: اِنمَا سُمِیت فَاطِمَهَ لِأَنَ الخلقَ فطِمُوا عَن مَعرِفَتِهَا؛ همانا فاطمه، فاطمه نامیده شد؛ چراکه خلق از شناخت و معرفت او بریده شده اند. طالبی گفت: خواهران طلبه در این دوره با سرفصل های مختلف تولید محتوا آشنا می شوند و پس از دوره در کارگروه هایی با مدیریت متربیان، بحث تولید محتوا را آغاز می کنند. این مسئول بیان کرد: امروز دشمن تمام توان و ظرفیت خود را برای تسخیر فکر، عقیده نوجوان در دست گرفته و ضرورت دارد ما نیز بتوانیم با تربیت نیروی متخصص این فضا را در دست گرفته و محتوای پوچ دشمن را با محتوای غنی خنثی کنیم.

انتهای پیام /