جمعه 20 مهر 1403

طرح راه‌اندازی فراکسیون مناطق محروم در مجلس یازدهم اقدام بسیار ارزشمندی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح راه‌اندازی فراکسیون مناطق محروم در مجلس یازدهم اقدام بسیار ارزشمندی است

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: طرح راه‌اندازی فراکسیون مناطق محروم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاری بسیار ارزشمند است و این فراکسیون می‌بایست مسائل مهم مناطق محروم کشور را پیگیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز سه‌شنبه در دیدار با ملک فاضلی منتخب مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از اعلام موجودیت فراکسیون مناطق محروم در مجلس یازدهم، اظهارداشت: این فراکسیون می‌بایست مسائل مهم مناطق محروم کشور را پیگیری کرده و سپس تصویب قوانین مناسب را در دستور کار قرار دهد.

وی ضمن توصیه به منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامیبه حفظ و تقویت ارتباطات مردمی پس از کسب رأی، تاکید کرد و افزود: حقوق مردم می‌بایست از جانب نمایندگان پیگیری شود. رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان با مهم دانستن فرهنگ‌سازی مطالبه‌گری در میان مردم و نقش نمایندگان در این زمینه، خاطرنشان کرد: نشان دادن تفاوت مطالبه‌گری با پرخاشگری بسیار مهم است و می‌بایست به گونه‌ای رفتار شود که مردم ما این فرهنگ درست را فرا گیرند. حجت الاسلام و المسلمین محامی با تاکید بر اشاعه فرهنگ مطالبه‌گری در میان نسل جوان، ادامه داد: جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور می‌بایست علاوه بر مطالبه‌گری در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کرده و کار را به دست گیرند. نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: جایگیری نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف مساله مهمی است که می‌بایست بر اساس اصل شایسته‌سالاری باشد وگرنه موجب عقب‌ماندگی کشور می‌شود. امام جمعه زاهدان تصریح کرد: نمایندگان می‌بایست مردم ما را نمایندگی کنند و با آرمان‌های بزرگ پای در عرصه خدمت به مردم بگذارند.

منتخب مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار از راه‌اندازی فراکسیون شهرهای محروم در مجلس آینده خبر داد و گفت: این فراکسیون شامل حدود 120 نماینده شهرستان‌های محروم از سراسر کشور بوده و قرار است تا مسائل مربوط به محرومیت را پیگیری کنند.

دکتر ملک فاضلی افزود: قرار شد در این فراکسیون که شامل نمایندگان شهرهای کوچک و کمتر توسعه یافته است مسائل برای پیشرفت، توسعه شهرها و کشور به صورت هماهنگ پیگیری شود.

وی گفت: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با همکاری سایر نمایندگان سیستان و بلوچستان مسائل مهم بهداشتی از جمله تامین زیرساخت‌های پزشکی و بیمارستانی برای مقابله با ویروس کرونا و همچنین مساله آب آشامیدنی را پیگیری و حل کنیم.

*س_برچسب‌ها_س*