دوشنبه 9 مهر 1403

طرح مسکن نخبگان همچنان روی کاغذ / تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
طرح مسکن نخبگان همچنان روی کاغذ / تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی

مهدی صفاری نیا، رئیس پارک علم و فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به مسکن نخبگان و متخصصانی که در پارک پردیس فعالیت میکنند، گفت: در بازدیدی که رئیس جمهورسال گذشته از پارک پردیس داشتند دستور تسریع در ایجاد شهرک نخبگانی را دادند، ما بر این اساس توافقنامه با وزارت مسکن و شهرسازی منعقد کردیم. وی افزود: در جلسه پیگیری سفر استانی رئیس جمهورکه دو ماه پیش در...

مهدی صفاری نیا، رئیس پارک علم و فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به مسکن نخبگان و متخصصانی که در پارک پردیس فعالیت میکنند، گفت: در بازدیدی که رئیس جمهورسال گذشته از پارک پردیس داشتند دستور تسریع در ایجاد شهرک نخبگانی را دادند، ما بر این اساس توافقنامه با وزارت مسکن و شهرسازی منعقد کردیم.

وی افزود: در جلسه پیگیری سفر استانی رئیس جمهورکه دو ماه پیش در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، جزء مصوبات آن جلسه تاکید بر همکاری دستگاه اجرایی وزارت راه و شهرسازی و استانداری تهران برای تحقق این برنامه است. طرحی برای این شهرک آماده شده و به وزارت مسکن و شهرسازی ارائه شده است.

رئیس پارک علم و فناوری پردیس با اشاره مذاکرات انجام شده با سرمایه گذاران افزود: در حال پیگیری هستیم که بتوانیم موضوع شهرک نخبگانی را به مرحله انعقاد قرارداد اجرایی برسانیم. همچنین موازی با این اقدامات مذاکره با سه مجموعه سرمایه گذاری انجام شده و اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی یکی از راه‌های نگه‌داشت نخبگان را فراهم مسکن برای آن‌ها دانست و ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما درارزیابی نیروی انسانی فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین مهاجرت نخبگان انجام دادیم این است که اگر بتوانیم شرایط مسکن نخبگان را فراهم کنیم؛ امید آن‌ها برای فعالیت در کشور و حفظ و نگهداری نخبگان در کشور بالاتر می‌رود.

به گفته وی مسکن نخبگان یکی از اولویت‌های کشور است و لازم است دستگاه‌های متولی همکاری داشته باشند.

صفاری‌نیا گفت: تفاهم نامه طرح مسکن نخبگان انجام شده و مذاکرات شفاهی نیز مثبت بوده، ولی هنوز به انعقاد قرارداد نرسیده است.