شنبه 31 شهریور 1403

طرح‌های آب و فاضلاب مشهد فردا به بهره‌برداری می‌رسد / آبرسانی به تربت حیدریه و 70 روستای خراسان رضوی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
طرح‌های آب و فاضلاب مشهد فردا به بهره‌برداری می‌رسد / آبرسانی به تربت حیدریه و 70 روستای خراسان رضوی

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، هاشم امینی گفت: پروژه خطوط جمع‌آوری و انتقال آب چاه‌های داخل شهر مشهد ضمن اثربخشی 2000 لیتر در ثانیه، تاثیر مهمی در بهبود کیفیت آب مناطق مختلف و عدالت در توزیع آب در شبکه به‌ویژه حاشیه شهر مشهد خواهد داشت و علاوه بر آن 41 کیلومتر خط انتقال، سه مخزن با ظرفیت 90هزار مترمکعب، 70 حلقه چاه و یک ایستگاه...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، هاشم امینی گفت: پروژه خطوط جمع‌آوری و انتقال آب چاه‌های داخل شهر مشهد ضمن اثربخشی 2000 لیتر در ثانیه، تاثیر مهمی در بهبود کیفیت آب مناطق مختلف و عدالت در توزیع آب در شبکه به‌ویژه حاشیه شهر مشهد خواهد داشت و علاوه بر آن 41 کیلومتر خط انتقال، سه مخزن با ظرفیت 90هزار مترمکعب، 70 حلقه چاه و یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت انتقال 800 لیتر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته امینی مجموع اعتبار هزینه‌شده در این بخش معادل 14هزار و 760 میلیارد ریال است. هم‌چنین طرح آبرسانی به تربت حیدریه برای جمعیتی حدود 35هزار نفر با حفر چهار حلقه چاه با مجموع آبدهی 100 لیتر در ثانیه و احداث 15 کیلومتر خط انتقال به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه پرکندآباد

امینی ادامه داد: در بخش فاضلاب نیز فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد 2 که بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ارتقای کشور به شمار می‌رود، با ظرفیت 50 هزار مترمکعب در شبانه‌روز و ظرفیت نهایی 200 هزار متر‌مکعب و بخشی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب حاشیه شهر مشهد به طول 46 کیلومتر به ارزش 13 هزار میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود. وی افزود: آغاز عملیات اجرایی سه تصفیه‌خانه جدید فاضلاب با مجموع ظرفیت 165 هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ارزش 30 هزار و 300 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی است که ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد را به دو برابر افزایش می‌دهد.

آبرسانی به 70 روستای استان

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور 14 پروژه تامین آب روستا‌های شهرستان مشهد و آبرسانی به 70 روستای دیگر مناطق استان خراسان رضوی با هزینه 4هزار و 150 میلیارد ریال، دیگر پروژه‌هایی است که در بخش آب و فاضلاب به بهره‌برداری می‌رسد.