چهارشنبه 18 مهر 1403

طرح‌های ارتقای ایمنی تردد در 35 مدرسه استان زنجان اجرا شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح‌های ارتقای ایمنی تردد در 35 مدرسه استان زنجان اجرا شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: سال گذشته طرح‌های ارتقای ایمنی عبور و مرور در 30 روستا و 35 مدرسه این استان اجرا شد.

عبدالحسین علی‌اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح‌های ارتقای ایمنی شامل عابران پیاده، راکبان موتورسیکلت، وانت‌بارها، ادوات کشاورزی و همچنین آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و ایمن سازی فیزیکی آنان و سرنشینان خودرو است.

وی با بیان اینکه طرح ارتقای ایمنی عابران پیاده، راکبان موتورسیکلت و ادوات کشاورزی و وانت بارها در 30 روستا درسطح استان اجراشد، اظهار داشت: 2 هزار و 500 نفر در این طرح‌ها شرکت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: این طرح‌ها برابر ضوابط تدوین‌شده از سوی دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و با توجه به اهمیت ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای و همچنین ایمنی تردد وسایل نقلیه خاصی همچون وانت‌بارها و به منظور پیشگیری از تلفات و مصدومیت اجرا می‌شود. علی‌اکبری یادآوری کرد: در 35 مدرسه از مدارس حاشیه جاده‌های استان زنجان نیز برنامه‌های آموزشی طرح‌های ارتقای ایمنی اجرا شد که بیش از 2 هزار و 500 دانش آموزان در آن حضور داشتند. وی ادامه داد: در 13 مدرسه ایمن‌سازی‌های فیزیکی از قبیل خط کشی مقابل مدرسه، نصب تابلوهای ترکیبی، آشکارسازی انجام شد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تاکید کرد: اجرای طرح‌های آموزشی کمک قابل توجه و موثری به اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم و کاربران جاده‌ها می‌کند. علی اکبری خاطرنشان کرد: بخشی از اهداف این طرح آشکارسازی وسایل نقلیه ازجمله موتور، وانت‌بار، ادوات کشاورزی و وسایل نقلیه سنگین باری است که سال گذشته 6 هزار مورد درسطح جاده های استان زنجان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، 37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

علاوه بر این 20 دوربین ثبت تخلف در آزادراه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز وجود دارد که در 24 ساعت شبانه روز تخلفات رانندگی را ثبت می کنند.

*س_برچسب‌ها_س*