شنبه 1 اردیبهشت 1403

طرح های پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان مورد حمایت قرار می گیرد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
طرح های پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان مورد حمایت قرار می گیرد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: پژوهش های جهاددانشگاهی می تواند به رشد و توسعه استان کمک شایان کند و بر همین اساس از این طرح ها حمایت می کنیم.

ارسلان ازهاری، امروز (23 فروردین ماه) در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، ضمن اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی، جهادی و تخصصی است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای علمی موفق در کشور است که فعالیت های دانش بنیان خوبی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه پژوهش های علمی و کاربردی می تواند حرکت توسعه استان را سرعت بخشد، افزود: پژوهش های جهاددانشگاهی می تواند به رشد و توسعه استان کمک شایانی کند و بر همین اساس از این طرح ها حمایت می کنیم.

ازهاری ادامه داد: حمایت از نهادهای انقلابی همچون جهاددانشگاهی یک سرمایه گذاری است و برهمین اساس باید حمایت های بیشتری از این نهاد صورت گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، در پایان با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان در روند رشد و توسعه نقش بسزایی دارند، یادآور شد: جهاددانشگاهی با اتکا به توانایی و ظرفیت هایی که دارد می تواند در تشکیل شرکت های دانش بنیان گام های موثری بردارد.

در ابتدای این جلسه نیز اکبر اسدی رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی علمی دانش بنیان است، گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد دانش بنیان، حلقه واسطه بین دانشگاه و بخش های مختلف جامعه است.

وی افزود: فعالیت های جهاددانشگاهی ایجاد بستری برای اشتغال و کار آفرینی دانش بنیان است، که در این راستا ارائه مشاوره های تخصصی و آموزش های لازم برای اشتغالی زایی از اهداف مهم این مجموعه است.

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: جهاددانشگاهی در حوزههای مختلفی از جمله پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی منشاء فعالیت های ارزشمندی در سطح کشور و استان است.

وی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی با کمترین‌ها، بهترین‌ها را به وجود آورده زیرا که این مجموعه هم دارای تخصص و هم تعهد است، گفت: در استان کردستان دو مرکز نوآوری و شکوفایی وجود دارد که یکی از این مراکز در سنندج و دیگری در بیجار قرار دارد.

اسدی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های مرز، جهاددانشگاهی می تواند مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری را با هدف ارائه خدمات در این حوزه به هم استانی ها و کشور عراق ارائه نماید.

وی در پایان با اشاره به اینکه حمایت از جهاددانشگاهی یک سرمایه گذاری است، یادآور شد: جهاددانشگاهی استان کردستان باتوجه به توانایی و ظرفیت هایی که دارد، در صورت حمایت می تواند منشاء خدمات علمی ارزشمندی در استان باشد.

انتهای پیام