پنج‌شنبه 7 تیر 1403

طعنه علیرضا زاکانی به روسای جمهور 3 دهه ایران / محبوس بودن زنان را نمی‌پذیریم + فیلم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
طعنه علیرضا زاکانی به روسای جمهور 3 دهه ایران / محبوس بودن زنان را نمی‌پذیریم + فیلم

اقتصادنیوز: علیرضا زاکانی گفت: زنان ما امنیت و نقش اجتماعی می‌خواهند. دهه شصت و هفتاد و نود دست دوستان پزشکیان و پورمحمدی بود.

به گزارش اقتصادنیوز، سومین مناظره انتخاباتی، با موضوع فرهنگی و تحت عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» از شبکه یک سیما پخش شد.

علیرضا زاکانی در دومین بخش از سخنانش گفت: زنان و دختران ما فرصت‌اند اما این موضوع نادیده گرفته شده است. ظرفیت عظیم زنان چرا نادیده گرفته شده است؟

وی گفت: به عنوان پدر سه دختر و یک همسر، می‌گویم که جمع بین خانه‌داری و همسری و فرزندآوری و تعلیم و تربیت فرزند با فعالیت اجتماعی کاملاً شدنی است. وقتی با دخترهایم صحبت می‌کنم که مشت نمونه خروار است می‌گویند این ظرفیت عظیم زنان و بانوان چرا مورد غفلت واقع شده است؟

زاکانی ادامه داد: زنان ما امنیت و نقش اجتماعی می‌خواهند. آقایان پزشکیان و پورمحمدی 32 سال کشور در دستشان بود، باید پاسخ بدهید. دهه شصت و هفتاد و نود دست دوستان پزشکیان و پورمحمدی بود. آقای پورمحمدی که بیشتر باید پاسخ دهد!

وی گفت: امروز در شهرداری بیش از گذشته از خانمها استفاده می‌کنیم. با موضوع زنان که نمی شود شعاری برخورد کرد. زنان هم در خانه و هم جامعه امنیت می خواهند؛ نقش می‌خواهند؛ اگر نقش ندهید کشور متضرر می‌شود. صرف میدان دادن به زنان هنر نیست؛ باید بدویم که این ظرفیت را در خدمت کشور قرار دهیم و الگویی برای جهانیان شویم.

زاکانی گفت: نه محبوس بودن را برای زنان می‌پذیریم و نه ابزار بودن را. با فرار به جلو نمی‌شود پاسخ معتبر داد. خانم‌ها فرصتند. موضوع شایسته سالاری است. در دولت خدمت بیشتر از دوره‌های قبل از بانوان استفاده خواهیم کرد.

شهردار تهران گفت: بنده در تحقق قانون اساسی، کاری خواهم کرد که با نهادسازی نوین مردم کارشان تا پای صندوقهای رای تمام نشود بلکه بعد از صندوق نیز اثر و نظارت مردم بر مسئولین تشدید شود. این نشود که مردم رای بدهند و بروند! مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید