چهارشنبه 3 تیر 1405

طلایه‌داران خط مقدم مقابله با کروناویروس در روستاها

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
طلایه‌داران خط مقدم مقابله با کروناویروس در روستاها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به خطرات ناشی از شیوع کروناویروس در کشور و استان بر لزوم رویکرد عبادت فردی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

دکتر نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال در ماه مبارک رمضان باید حتی‌الامکان از برگزاری اجتماعات جلوگیری وعبادت فردی داشته باشیم.

وی با اشاره به تداوم شیوع کووید19 خاطرنشان کرد: متاسفانه همچنان سیر صعودی ابتلا به بیماری کرونا ویروس در مناطق تحت پوشش دانشگاه و کشور ادامه دارد

رئیس علوم پزشکی استان سمنان با تاکید مجدد بر لزوم رعایت نکات بهداشتی، در خانه ماندن و فاصله گذاری هوشمند برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس تصریح کرد: استان سمنان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و توصیه ما به عموم مردم همچنان توجه جدی به بهداشت فردی و توجه به فاصله‌گذاری است.

دکتر دانایی از بهبودی و ترخیص 83 درصد مبتلایان به کووید19 در شهرستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: 412 نفر از 495 بیمار مبتلا به کرونا در چهار بیمارستان تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بعد از بازیابی بهبودی و سلامت خود با حال عمومی مساعد مرخص شدند.

وی با اشاره به آغاز هفته سلامت ضمن تبریک این ایام به کادر درمانی و بهداشتی استان افزود: اولین روز از هفته سلامت به نام " بهورز و خانواده بهداشت" نام گذرای شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان با اشاره به جایگاه بهورزها در سلامت مردم خاطرنشان کرد: بهورزان در خط مقدم مبارزه با کروناویروس در روستاها و مراکز بهداشتی هستند. انتهای پیام