دوشنبه 16 مهر 1403

طلا و سکه برگشت خوردند / اصلاح قیمت در راه است؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
طلا و سکه برگشت خوردند / اصلاح قیمت در راه است؟

معامله‌گران معتقدند قیمت‌ها در وضعیت رکود و بلوکه در پایان هفته همواره مسیر صعودی را دنبال می‌کنند. و این افزایش می‌تواند ناشی از «انتظارات مثبت سرمایه‌گذاران»، «تقاضای بیشتر» یا «اخبار مثبت اقتصادی» باشد که به بازار نفوذ می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی به سراغ معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رود که طی دو روز گذشته شاهد رفت و برگشت قیمت دلار به کانال 60 هزار تومان بود؛ روندی که در پی آن قیمت طلا و سکه - که در روزهای گذشته رکورد زده بودند و سقف‌های تاریخی خود را شکستند -، تضعیف شد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران بازارهای مالی، عقب نشینی قیمت‌ها ناشی از سه عامل اصلی و مهم است که عبارتند از «اشباع خرید و نیاز به اصلاح»، «اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت» و «مداخله بازارساز». به عقیده این گروه بازار در طی هفته اخیر در سطوح بالای قیمتی و حالت اشباع خرید قرار داشت و برای تخلیه فشار خرید، نیازمند به بازگشت و اصلاح قیمت بود.

سیگنال‌های مثبتی که در پی سفر مسعود پزشکیان به نیویورک درباره مذاکرات و موضوعات مربوط به تصویب لوایح FATF به بازار رسید هم منجر به ایجاد جو روانی مثبت در بین معامله گران شد. این در حالیست که تحلیلگران معتقدند طی روزهای اخیر نقش بازارساز در معاملات قابل مشاهده است و زمینه ساز شکاف قیمتی میان دلار برآورد شده از درهم و دلار تهران شده است و در پی آن قیمت دلار تهران پایین‌تر از نرخ دلار هرات قرار گرفته است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «فرمان ایست دلار به بازار طلا / قیمت سکه بر سر دوراهی؛ اصلاح یا ثبات؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز پنجشنبه 5 مهر 1403» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.