پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

طوری بازی می‌کنیم که پشیمان نشویم؛ / حسن زاده: هنوز به نیمه نهایی 2016 فکر می‌کنم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
طوری بازی می‌کنیم که پشیمان نشویم؛ / حسن زاده: هنوز به نیمه نهایی 2016 فکر می‌کنم

علی حسن زاده، ستاره و کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران گفت‌وگو جذابی را با سایت فیفا پیش از دوئل حساس با ونزوئلا داشته است و اهداف ایران در جام جهانی 2024 را بیان کرده است

به گزارش "ورزش سه"، این خاطره‌ای است که او بی‌نهایت آن را گرامی خواهد داشت. پیروزی برابر برزیل در جام جهانی 2016. علی‌اصغر حسن‌زاده فقط یک عنوان و جایزه انفرادی در جام جهانی کسب نکرده است و اگرچه در طول زمان گلزنی‌های متوالی داشت و در تیراندازی معرکه بود و کشورش بهترین نتیجه تاریخ خود را به ثبت رساند. ایران با مهربانی جشن حذف غول‌های برزیل را به بر پا کرد تا به فالکائو که آخرین توپ خود را در جام جهانی فوتسال زده بود، ادای احترام کند. حسن‌زاده و غول‌کشان، هیجان‌انگیز بودند و برای فالکائو اسطوره فوتسال جشن خداحافظی گرفتند و او را به آسمات پرت کردند. این یک ادای احترام به جا و فراموش نشدنی بود برای یک جاودانه - کسی که نبوغ خارق‌العاده‌اش هرگز تقلید نمی‌شد، رکوردهایش هرگز برابر نخواهد شد.

*علی‌اصغر حسن‌زاده در پنجمین جام جهانی‌اش، به فیفا درباره ادای احترام ایران به فالکائو در سال 2016، اشتیاق به فوتسال در سرزمین مادری و آرزوی آن‌ها برای سربلندی مردم کشور خود صحبت می‌کند.

فیفا: رفتن به اولین جام جهانی فوتسال فیفا به عنوان یک جوان 20 ساله در برزیل در سال 2008 چقدر هیجان‌انگیز بود؟

علی حسن‌زاده: پوشیدن پیراهن تیم ملی برای هر بازیکنی افتخار است و حضور در جام جهانی تجربه هیجان‌انگیزی است. خوشحالم که این شانس را داشتم که در 20 سالگی این تجربه فوق‌العاده را داشته باشم. جام جهانی 2008 اولین و بهترین تجربه من در جام جهانی بود. تیم ما لذت حضور در نیمه نهایی را داشت اما بدشانس بودیم. عملکرد درخشانی ارائه دادیم اما 1-0 شکست خوردیم. من مقابل اسپانیا، جمهوری چک، مراکش و ایتالیا گل زدم.

فیفا: از آن پیروزی تاریخی مقابل برزیل در سال 2016 و ادای احترام شگفت‌انگیز ایران به فالکائو بگویید.

علی‌اصغر حسن‌زاده: شاید یکی از بهترین اجراهای من و ایران بود. هیچ‌کس انتظار نداشت که برزیل را شکست دهیم. عملکرد ما شایسته پیروزی بود، تصادفی نبود. این به عنوان یکی از خاطرات ماندگار تاریخ فوتسال در ذهن هواداران ما حک شده است. بازیکن بزرگی مثل فالکائو آخرین جام جهانی خود را بازی می‌کرد و آخرین لحظه دوران حضورش در جام جهانی یک شکست برای ما بود. ما می‌خواستیم به احترام بازیکن بزرگی که فوتسال را در سراسر جهان محبوب کرد، دست او را بلند کنیم. کلمبیا 2016 یک تجربه عالی بود. ما شایسته حضور در فینال بودیم، تمام تلاش خود را به کار گرفتیم، اما گاهی اوقات همه چیز آنطور که انتظار می‌رفت پیش نمی‌رود. من هنوز به آن بازی‌ها فکر می‌کنم. ما در آن جام جهانی مدال برنز گرفتیم. این بزرگترین افتخار ایران در جام جهانی است و مردم همیشه آن را به یاد دارند.

فیفا: شما و کریستین بوروتو با رکورد فالکائو در حضور در پنج جام جهانی فوتسال برابری می‌کنید. چقدر از این نقطه عطف راضی هستید؟

علی‌اصغر حسن‌زاده: چیزی که من را خوشحال می‌کند این است که نام ایران با هر کدام از این رکوردها تکرار می‌شود. من به کشور، مردم و فوتسالیست‌هایی افتخار می‌کنم که در اینجا تمام تلاش خود را می‌کنند. امیدوارم حضور من در پنج جام جهانی به بازیکنان جوان این پیام را بدهد که چیزی به نام غیرممکن وجود ندارد، اما کسی آن را در یک بشقاب نقره‌ای به شما نمی‌دهد، باید برای آن سخت تلاش کنید. خوشحالم که فرصت تجربه این جام جهانی در ازبکستان را دارم.

فیفا: در موضوع نقاط عطف، شما به دو گل دیگر نزدیک هستید: برای برابری با رکورد سعید رجبی بزرگ برای یک ایرانی در جام جهانی فوتسال، به سه گل نیاز دارید و برای اینکه در بین 10 تیرانداز برتر تاریخ رقابت‌ها قرار بگیرید، به 4 گل نیاز دارید. دستیابی به این‌ها چه معنایی برای شما دارد؟

علی‌اصغر حسن‌زاده: خوشحالم که به سعید رجبی اشاره کردی. موفقیت او به ما شجاعت رویاپردازی داد. من برای او و بازیکنان نسل قبل احترام زیادی قائل هستم. من در جام جهانی در 23 بازی 14 گل زده‌ام و هر گل باعث خوشحالی مردم ایران شده است. آیا چیزی مهم‌تر از این وجود دارد؟ نه! رکوردها شکسته می‌شود اما شادی در دل مردم باقی می‌ماند. امیدوارم در این جام جهانی هم بتوانم برای ایران گلزنی کنم.

فیفا: نظرت در مورد حسین طیبی و مسلم اولادقباد به عنوان هم‌تیمی چیست؟

علی‌اصغر حسن‌زاده: حسین طیبی و مسلم اولاداقباد بازیکنان بزرگی هستند. آنها رزومه بسیار خوبی دارند، فنی، ماهر و پرتلاش هستند و همه امیدواریم تجربه بین‌المللی آنها بتواند به تیم ملی در این جام جهانی کمک کند.

فیفا: فرانسه اخیرا 16 بازی بدون شکست را پشت سر گذاشت و در این مدت برزیل را شکست داد و با اسپانیا به تساوی رسید. این طرف فرانسه چقدر خوب است؟

علی‌اصغر حسن‌زاده: فرانسه سال‌هاست که در فوتبال می‌درخشد. به نظر می‌رسد آنها روی فوتسال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می‌خواهند اینجا هم به افتخار برسند. ما به آنها احترام می‌گذاریم و فکر می‌کنم تماشاگران بازی زیبایی را ببینند.

فیفا: هدف ایران در ازبکستان 2024 چیست؟

علی‌اصغر حسن‌زاده: هدف ما کسب سربلندی و افتخار برای مردممان است. با جان و دل به زمین می‌رویم و طوری بازی می‌کنیم که پشیمانی نداشته باشیم. ما اینگونه تمرین کرده‌ایم، دوران سختی را گذرانده‌ایم و جام جهانی جایی است که باید بهترین عملکرد خود را ارائه دهید. ایران حریف آسانی برای هیچ تیمی نیست. ما رویاهای بزرگی داریم اما باید سخت کار کنیم.

فیفا: بزرگ‌ترین رقیب ایران برای قهرمانی چه تیم‌هایی را می‌دانید؟

علی‌اصغر حسن‌زاده: هر تیمی در اینجا باید رویای کسب عنوان قهرمانی را در سر داشته باشد. بدون این رویا، رقابت معنایی ندارد. برزیل، پرتغال و آرژانتین همیشه مدعی هستند.

فیفا: می‌توانید در مورد علاقه مردم ایران به فوتسال بگویید و قهرمانی در جام جهانی برای آنها چه معنایی دارد؟

علی‌اصغر حسن‌زاده: مردم ایران فوتسال را دوست دارند. هر روز و هر شب میلیون‌ها نفر در سراسر کشور فوتسال بازی می‌کنند. آنها مانند کارشناسان واقعی بازی‌های ما را تحلیل می‌کنند و انتظار درخشش تیم ملی را دارند. ما قهرمان آسیا هستیم و کسب یک عنوان جهانی دیگر مطمئنا شادی زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت. ما برای این هدف خواهیم جنگید.

طوری بازی می‌کنیم که پشیمان نشویم؛ / حسن زاده: هنوز به نیمه نهایی 2016 فکر می‌کنم 2
طوری بازی می‌کنیم که پشیمان نشویم؛ / حسن زاده: هنوز به نیمه نهایی 2016 فکر می‌کنم 3
طوری بازی می‌کنیم که پشیمان نشویم؛ / حسن زاده: هنوز به نیمه نهایی 2016 فکر می‌کنم 4
طوری بازی می‌کنیم که پشیمان نشویم؛ / حسن زاده: هنوز به نیمه نهایی 2016 فکر می‌کنم 5