جمعه 31 فروردین 1403

ظرفیت تست روزانه کرونا در کامیاران سه برابر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ظرفیت تست روزانه کرونا در کامیاران سه برابر شد

سنندج - ایرنا - رییس ستاد مدیریت کرونا در کامیاران گفت: پس از اجرای طرح جامع محدویت‌های پویا ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، ظرفیت انجام تست‌های تشخیص بیماری کووید 19 در این شهرستان سه برابر افزایش یافته است.

مسعود الماسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قبل از یکم آذر (زمان شروع طرح جامع محدویت‌های پویا ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا) روزانه در 2 مرکز نمونه گیری این شهرستان حداکثر 20 مورد تست از افراد مشکوک گرفته می‌شد که این تعداد اکنون به روزانه 55 تا 65 مورد رسیده است.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد آمار مبتلایان شهرستان با توجه به آزمایش و تست‌های انجام شده بیش از یک هزار و 850 نفر، تعداد فوتی‌ها حدود 100 نفر بوده و بستری شدگان در بیمارستان سینا 34 نفر است.

فرماندار کامیاران با باین اینکه این شهرستان در وضعیت قرمز از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارد، اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین دلیل ابتلای افراد به بیماری کووید 19 حضور در مهمانی‌ها، دورهمی خانوادگی و مراسم ختم و عروسی است.

به گزارش ایرنا، طرح جامع اعمال محدویت‌های پویا ستاد ملی کرونا، از روز شنبه یکم آذر با ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی به شهرهای نارنجی و قرمز از نظر وضعیت شیوع ابتلا اجرا شده است. هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه در وضعیت قرمز و 6 شهرستان استان شامل سروآباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا هستند. در تمام شهرستان‌های استان در 2 هفته اول آذر مشاغل گروه‌های 2، سه و چهار تعطیل است و در شهرهای سنندج، کامیاران، مریوان و قروه ادارات خدماتی با 50 درصد و سایر اداره‌ها با 30 درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد. فعالیت دستگاه‌های خدماتی با 70 درصد در شهرهای وضعیت نارنجی شامل سقز، بانه، سروآباد، بیجار و دیواندره و سایر اداره‌ها با 50 درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری کار می‌کنند. در حال حاضر 561 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد 352 نفر در سنندج، 32 نفر در سقز، 46 نفر در مریوان، 30 نفر در قروه، 32 نفر در کامیاران، 30 نفر در بانه، 19 نفر در بیجار، 10 نفر در دیواندره، چهار نفر در دهگلان و 6 نفر در سروآباد تحت درمان قرار دارند. بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر جمعه هفتم آذر در مجموع 14 هزار و 51 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و 406 بیمار نیز جان خود را از دست دادند. از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 922 هزار و 397 نفر رسیده و 47 هزار و 95 نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*