دوشنبه 9 مهر 1403

عاملان برپایی مسابقات اسبدوانی در جرگلان تنبیه می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عاملان برپایی مسابقات اسبدوانی در جرگلان تنبیه می‌شوند

بجنورد - ایرنا - بخشدار جرگلان در شهرستان رازوجرگلان گفت: با عاملان برگزاری مسابقات اسبدوانی در این بخش، که بدون توجه به محدودیت‌های کرونایی، سلامت مردم را به خطر انداختند، برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش ایرنا، این مسابقات روز سه‌شنبه به مناسبت برپایی یک جشن عروسی در پیست اسب سواری جرگلان برگزار شد که شمار زیادی از اسبداران و اهالی منطقه برای شرکت در این مسابقات و یا تماشای آن حضور یافتند.

پولاد نجاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص انتشار تصاویری از این مسابقات در فضای مجازی، اظهار داشت: اگرچه از عوامل اجرایی این مسابقات تعهد کتبی گرفته شده بود که در شرایط کرونایی از اجرای چنین برنامه ای خودداری کنند ولی متاسفانه باز هم شاهد برگزاری این مسابقات بودیم.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه در حاشیه یک مراسم عروسی در پیست اسب سواری جرگلان برگزار شده است، افزود: همه ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات از شهرستان رازوجرگلان بودند و سوارکاری از خارج استان در آن حضور نداشته است.

نجاهی با بیان اینکه هر ساله در فصل تابستان مسابقات متعدد اسب‌دوانی در حاشیه مراسم های عروسی در این منطقه برگزار می‌شد، افزود: امسال با توجه به وضعیت کرونایی استان و کشور، برگزاری هرگونه برنامه ای که منجر به تجمع مردم و تهدید سلامت آنها شود، ممنوع است و با متخلفان برابر با ضوابط، برخورد قانونی می شود.

شهرستان مرزی راز و جرگلان در 150 کیلومتری شمال بجنورد واقع است و افزون بر 50 واحد خصوصی تولید و پرورش اسب در این شهرستان فعالیت دارند.

این شهرستان خاستگاه نابترین نژاد اسب ترکمن شناخته می شود و شمار اسب‌های اصیل ترکمن در آن به 700 سر می‌رسد.

استان خراسان شمالی از ابتدای ماه جاری در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که آمار جانباختگان ناشی از بیماری کووید 19 در آن به حد نگران کننده ای رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*