جمعه 31 فروردین 1403

عبدی: مدیرانی که به پرسپولیس می‌آیند، دنبال شهرت و قدرت هستند / اسکوچیچ در سطح خودش مربی خوبی است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
عبدی: مدیرانی که به پرسپولیس می‌آیند، دنبال شهرت و قدرت هستند / اسکوچیچ در سطح خودش مربی خوبی است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اسکوچیچ در سطح خودش مربی خوبی است و تاکنون نتایج خوبی کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین عبدی، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه برگزاری مراسم یادواره شهدای چوار که توسط نیرو‌های رژیم بعث عراق حین بازی فوتبال به شهادت رسیدند، اظهار داشت: شاید تنها اتفاق نادر دنیا همین به شهادت رساندن شهدای چوار بود. باید به حال کسانی که چنین کاری کردند تاسف خورد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره شرایط مدیریتی مبهم این باشگاه گفت: از نونهالان تا هیئت مدیره در پرسپولیس بودم. این که می‌گویند فرد اقتصاد دان به باشگاه بیاید، اصلا درست نیست. مدیرانی که به پرسپولیس می‌آیند، هدف شان شناخته شدن یا قدرتمند شدن است. اگر منابع مالی و بودجه مشخص باشد، پیشکسوتان باشگاه می‌توانند مدیریت پرسپولیس را به عهده بگیرند. اکنون نمی‌توان به پرسپولیس و استقلال دولتی گفت، زیرا در این صورت باید به آن‌ها بودجه داد. اگر بگویند خصوصی هستند که باید به آن‌ها اجازه درآمدزایی بدهند، اما باز می‌گویند این باشگاه‌ها دولتی هستند و این دور باطل همواره تکرار می‌شود.

عبدی افزود: یک نفر باید تصمیم جسورانه‌ای بگیرد تا باشگاه‌ها مانند رود خروشان راه خود را پیدا کنند. اتفاقاتی که تاکنون رخ داده، فقط باعث اتلاف وقت و استرس می‌شود. تبلیغات محیطی، تلویزیون، حامی مالی باید باشد تا دست باشگاه پر شود. قبول دارم که مشکلات زیاد است، اما تصمیم گیری یکی از مشخصه‌های یک سیستم است و یک مدیر باید تصمیم گیر و خلاق باشد. همه می‌توانند روی یک صندلی بنشینند و بگویند که پول نیست.

او درباره باخت پرسپولیس برابر الهلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: در بازی با الهلال اتفاقات زیادی رخ داد که اگر رخ نمی‌داد، می‌شد نتیجه بهتری گرفت. البته الهلال تیم خیلی خوب و قدرتمندی بود و پرسپولیس هم به خاطر برخی مسائل نتوانست نتیجه دلخواهش را بگیرد.

عبدی درباره انتقادات از اسکوچیچ گفت: تمام مربیان در سطح خودشان خوب هستند. اسکوچیچ کار خودش را انجام می‌دهد و نتایج خوبی گرفته است. اکنون ما برخی از بهترین بازیکنان آسیا و چند لژیونر اروپایی را در تیم ملی داریم. همچنین همه کمک می‌کنند تا تیم ملی به پویایی برسد. به اعتقاد من به جای تنش باید از تیم ملی حمایت شود. مهم نیست سرمربی کی روش باشد یا اسکوچیچ، اگر تیم ملی به جام جهانی نرود، همه می‌گویند تیم ملی به جام جهانی نرفت، نه اسکوچیچ یا کی روش. اگر هم تیم ملی صعود کند، همه می‌گویند تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کرد؛ بنابراین همه باید برای یک پرچم، یک کشور و یک ملت تلاش کنند.

بیشتر بخوانید

او در خصوص تنش لفظی میان طارمی و سرمربی تیم ملی عنوان کرد: همه صحبت‌ها باید از یک فیلتر رسانه‌ای بگذرد. این ایرادی است که فدراسیون باید برای برطرف کردن آن تلاش کند تا حاشیه‌ها بیشتر نشود. اگر قرار باشد هر کسی هر حرفی بزند و صحبت‌ها از یک فیلتر عبور نکند، حاشیه ایجاد می‌شود. در حال حاضر به تنها چیزی که نیاز نداریم حاشیه است.