دوشنبه 16 مهر 1403

عزاداران حسینی مراقب کلاهبرداران فضای مجازی در ایام محرم باشند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عزاداران حسینی مراقب کلاهبرداران فضای مجازی در ایام محرم باشند

زنجان - ایرنا - رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: عزاداران حسینی در ایام محرم، مراقب کلاهبرداران و سودجویان در فضای مجازی باشند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: مجرمان سایبری در هر مناسبتی به دنبال سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی هستند و ایام محرم نیز می تواند فرصتی برای کلاهبرداری ها باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم، افراد سودجو و فرصت طلب با سوء استفاده از عواطف و احساسات مذهبی و دینی مردم، به بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان از جمله بیماران کرونایی یا ایجاد شبهه در دادن نذورات به تکایا و هیات های مذهبی، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. آدینه‌لو با اشاره به اینکه ممکن است تبلیغات گسترده‌ای از سوی افراد سودجو در خصوص جمع‌آوری نذورات صورت بگیرد، افزود: شهروندان هرگونه واریز وجه مربوط به نذورات را به شماره حساب هیات‌های مذهبی، مؤسسات خیریه استانی واریز و جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی از مراجعه به لینک‌های پرداخت درگاه بانکی منتشر شده در فضای مجازی به جد خودداری کنند. وی یادآور شد: در سالهای گذشته شاهد راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی با عنوان "نذری‌یاب" بودیم که این افراد با درج مطالب کذب باعث ازدحام مردم و موجب آزار و اذیت شهروندان می شدند که ضمن شناسائی، برخورد قانونی با آنان صورت گرفت. رییس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیس 110 یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

*س_برچسب‌ها_س*