سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

عصاره 45 سال تلاش کشور در "ایران‌اکسپو 2024"

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
عصاره 45 سال تلاش کشور در "ایران‌اکسپو 2024"

نشان دادن ظرفیت های اقتصادی و تجاری کشورها به تجار و صنعتگران خارجی یکی از کارآمد ترین راه ها برای گسترش تجارت و رونق تولید است.

از این رو ایران نیز با توجه وجود تحریم ها و آثار سو آنها به طور حتم توجه ویژه ای به برگزاری نمایشگاه های بین المللی برای نشان دادن دستاوردهای خود به فعالان اقتصادی کشورهای دیگر دارد.

یکی از مهمترین این نمایشگاه ها ایران اکسپو است که در سال های گذشته توانسته به خوبی از پس برآوردن رسالت های خود برآید و قرار است در سال 1403 نیز گامی مهم برای نشان دادن ظرفیت های اقتصادی کشور به طرفین تجاری بالفعل و بالقوه بردارد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری اجلاس ایران و آفریقا همزمان با ایران‌اکسپو2024 گفت: دستاوردها و توانمندی های 45 ساله کشورمان در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 عرضه خواهد شد.

عباس علی آبادی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه برای جهش تولید باید تحریک تقاضا داشته باشیم گفت: در داخل کشور همه‌ظرفیت ها وجود دارد اما ما باید به سمت پتانسیل های بیرونی برویم. وی افزود: دشمن در مسیر تجارت، موانع زیادی برای ما ایجاد کرده که برای رفع این موانع، برنامه ها و الگوهایی تعیین کردیم که مهم ترین آن، شناساندن ظرفیت هایمان به کشورهای دیگر است و نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی را در این زمینه فراهم آورده است‌.

وزیر صمت با اشاره به اینکه معتقدم هزاران کالای باکیفیت ایرانی که در نمایشگاه عرضه می شوند مخاطبان خود را پیدا خواهند کرد افزود: بیش از 2000 تاجر و بازرگان در سطحVIP به این نمایشگاه دعوت شدند و ما میزبان آنها خواهیم بود که از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران که 45 سال برای آنها زحمت کشیده شده بازدید کنند.

وی ادامه داد: بنده نه به عنوان وزیر بلکه به عنوان کارشناس، عرض می کنم که انصافا کار بزرگی صورت گرفته و باید به مردم ایران تبریک گفت. بنده دست همه رزمندگان را می بوسم که در عرصه نظامی موفق بوده و هستند و از طرفی معتقدم که دستاوردهای ما در حوزه دانش و صنعت کمتر از دستاوردهای نظامی نیست‌و خوشبختانه مردم عزیز ما در عرصه تجارت و صنعت نیز علاوه بر مباحث نظامی، خوش درخشیدند.

علی آبادی با بیان‌اینکه نزدیک به 70 وزیر، نخست وزیر و رئیس جمهور به نمایشگاه دعوت شدند که بسیاری از آنها حضور خود را اعلام کرده اند گفت: در کنار همه اینها ما اجلاس ایران و آفریقا را همزمان با نمایشگاه ایران اکسپو 2024 خواهیم‌داشت در این مدت اجلاس شانگهای نیز برگذار خواهد شد.

وزیر صمت در ادامه سخنان خود گفت: احتمالا نشست تخصصی بریکس را هم خواهیم داشت که مسوولیت این کارها به عهده وزارت صمت و با همکاری وزارت امور خارجه است.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: در این نمایشگاه، نشست های تخصصی B2B برگزار می شود که منجر به عقد قراردادهایی خواهد شد. برای این منظور، دفترچه ای تدارک دیده ایم که آنچه نیاز داریم را به کشورهای دیگر عنوان کنیم و از طرفی کشورهایی که کالاهای مورد نیاز ما را تامین می‌کنند، باید کالاهای مورد نیازشان را در مقابل از ما دریافت کنند که شناسایی نیازها و این گونه تبادل کالاها، گونه ای از مبادلات تجاری است که تا به حال به این شکل رسمی تجربه نشده و در واقع فرصت تازه ای برای شکلی از مبادلات‌تجاری را فراهم می کند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید