پنج‌شنبه 19 مهر 1403

عضو شورای تهران از بی تفاوتی به کج شدن برج طغرل گلایه کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عضو شورای تهران از بی تفاوتی به کج شدن برج طغرل گلایه کرد

تهران - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس شورای شهرستان ری، از بی تفاوتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به کج شدن برج تاریخی طغرل گلایه کرد و گفت: این سازمان هنوز هیچ اقدامی درخصوص کج شدن برج طغرل انجام نداده است.

«حسن خلیل آبادی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی و پدیدار شدن حفره ها در مناطق جنوبی و احتمال فرونشست، آسیب به برج طغرل دور از ذهن نیست.

وی با بیان اینکه اهمیت برج طغرل کم از برج میلاد و آزادی نیست گفت: این برج با بیش از هزار سال سابقه و پس از چندین بار زلزله هنوز پا برجا است و باید از این میراث ارزنده محافظت شود.

خلیل آبادی یادآور تذکر خود در صحن شورای شهر تهران خطاب به شهردار تهران در خصوص کج شدن برج طغرل شد و گفت: حناچی شهردار تهران در پاسخ به تذکر من اعلام کرده است که متولی ابنیه تاریخی سازمان میراث فرهنگی است و شهرداری هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.

رئیس شورای شهرستان ری افزود: انتظار می رود سازمان میراث فرهنگی اقدامی جهت محافظت از برج طغرل انجام دهد و از کارشناسان و علاقمندان به میراث تاریخی رفع اضطراب کند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان میراث فرهنگی هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

برج طغرل در شرق آرامگاه ابن بابویه در خیابان ابن بابویه شهر ری واقع شده‌است و از آثار به جا مانده از دوره سلجوقیان است.

*س_برچسب‌ها_س*