یک‌شنبه 15 مهر 1403

عضو شورای شهر تهران، خواستار حمایت بیشتر دولت از شهرداری پایتخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عضو شورای شهر تهران، خواستار حمایت بیشتر دولت از شهرداری پایتخت شد

تهران - ایرنا - «سید محمود میرلوحی» عضو شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای به ریاست جمهوری خواستار حمایت بیشتر دولت از شهرداری و ایجاد زمینه‌ای برای پرداخته شدن مطالبات شهرداری شد.

به گزارش ایرنا، وی در این نامه که روز سه‌شنبه آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داد، «برای ریاست جمهوری و دولت در مبارزه با ویروس منحوس کرونا و تحریم‌های ظالمانه ترامپ ورشکسته» آرزوی توفیق کرد.

وی در نامه خود افزود: همانگونه که درگزارش شهردار تهران منعکس شد، شهرداری تهران در دوره کنونی علاوه برتحمل مشکلات گسترده ناشی از بدهی‌های دوره قبل که در مرز هفتاد هزارمیلیارد تومان بوده و درکنار مصائب بحران تورم و تحریم وکرونا که فشار طاقت فرسایی بر درآمد و بودجه پایتخت وارد ساخته، با برنامه‌ریزی و شفافیت تلاش کرد که چرخ فعالیت های توسعه ای درتهران متوقف نشود.

این عضو شورای شهر تهران نوشت: افتتاح دوازده ایستگاه مترودرسال 99 ادامه مسیر مترو از دولت‌آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم، شروع عملیات اتصال منطقه هجده به مترو، شروع عملیات اجرائی خط ده، تکمیل دوبزرگراه شهید بروجردی و رستگارمقدم در جنوب تهران، خرید اتوبوس‌های ساخت داخل، شروع ساخت واگن ملی، تامین منابع تکمیل رینگ آبرسانی تهران وتصفیه خانه ششم و سایر فعالیت‌های توسعه‌ای درشرایط کرونائی و کاهش صدور پروانه، بخشی از این فهرست است.

بانک‌ها و بیمه‌ها به رغم همکاری با دوره پیشین شهرداری در این دوره مطالبه‌گر شده‌اند

میرلوحی ادامه‌داد: انتظار است که دولت محترم از تلاش مدیریت شهری و این فضای فعالیت و اشتغال حمایت کند، لکن متاسفانه ملاحظه می‌شود که بانک‌ها و بیمه‌ها که بیشترین انعطاف و تسلیم در مقابل مدیران دوره قبل را داشته‌اند در شرایط کنونی همه مطالبات و مساعدت های پیشین را از این دوره مطالبه می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: برای دومین بار اوراق قرضه مترو یک‌سال در بانک آینده و رفاه رسوب میکند.

وی در ادامه نوشت: همچنین سازمان تامین اجتماعی علاوه بر دریافت وجوه بیمه‌های جاری برای دریافت طلب‌های دوره قبل حسابهای شهرداری را مسدودمی‌کند.

میرلوحی افزود: خواهشمند است راهنمایی بفرمایید شهرداری تهران برای دریافت مطالبات چند ده هزار میلیاردی از بابت پروانه و پایان‌کار و عوارض پایدار و پسماند پانصد ساختمان دولتی و دریافت سهم قانونی مترو و اتوبوسرانی از هدفمندی یارانه‌ها و قانون حمل ونقل ریلی و صرفه جویی سوخت چگونه وثیقه و تضمین دریافت کند.

*س_برچسب‌ها_س*