یک‌شنبه 15 مهر 1403

عضو هیات مدیره جامعه دندان‌سازان ایران: 4 هزار لابراتوار غیرمجاز دندان‌سازی در کشور فعالیت دارد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
عضو هیات مدیره جامعه دندان‌سازان ایران: 4 هزار لابراتوار غیرمجاز دندان‌سازی در کشور فعالیت دارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اسحاق امامی روز یکشنبه در حاشیه رونمایی از سی و یکمین همایش بین المللی سالیانه پروتز دندان در هتل المپیک در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به رشد قارچ گونه مراکز غیرمجاز، طی مذاکره‌ای با وزارت بهداشت، اختیارات برخورد با این مراکز به جامعه دندان‌سازان واگذار می‌شود تا سلامت دهان و دندان بیماران به خطر نیفتد. وی با اشاره به فعالیت حدود هزار و 400...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اسحاق امامی روز یکشنبه در حاشیه رونمایی از سی و یکمین همایش بین المللی سالیانه پروتز دندان در هتل المپیک در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به رشد قارچ گونه مراکز غیرمجاز، طی مذاکره‌ای با وزارت بهداشت، اختیارات برخورد با این مراکز به جامعه دندان‌سازان واگذار می‌شود تا سلامت دهان و دندان بیماران به خطر نیفتد. وی با اشاره به فعالیت حدود هزار و 400 لابراتوار مجاز در کشور اظهار داشت: کلینیک‌های دندانپزشکی به دلیل اینکه لابراتوار‌های غیرمجاز دندان‌سازی قیمت‌های پایین تری نسبت به مراکز مجاز دارند، تمایل بیشتری برای کار کردن با این افراد دارند و این معضل بزرگ بهداشتی محسوب می‌شود که نیازمند برخورد شدید است. امامی تصریح کرد: عدم آشنایی از بافت دندان و روش کار غیراستاندار مراکز غیرمجاز دندان‌سازی باعث تخریب لثه بیمار شده و به مرور زمان علاوه بر بیماری، خسارت زیادی به بیمار وارد می‌کند. به گفته وی اخذ هزینه پایین این لابراتور‌ها از بیماران نیازمند درمان و اطلاعات و آگاهی کم مراجعه‌کنندگان از عوارض و دیگر مشکلات به وجود آمده بر سلامت آنها باعث شده که مردم از اینگونه لابراتور‌ها استقبال کنند.

امامی در ادامه با اشاره به برگزاری سی و یکمین همایش بین المللی سالیانه پروتز دندان اول تا چهارم آبان ماه در هتل المپیک، اظهار داشت: در این همایش چهار شرکت دانش بنیان، 6 شرکت تولیدی و تعدادی نیز از خارج از کشور حضور دارند و دندان‌سازان و قشر دندانپزشک با تازه‌ترین تکنولوژی‌های دندان‌سازی و پروتز دندان آشنا می‌شوند و در مورد کاربرد هوش مصنوعی نیز بحث و تبادل نظر می‌شود. سید رضا هاشمی‌نژاد رئیس انجمن پروتز دندان نیز با بیان اینکه تلاش ما تعامل با انجمن‌های علمی است که همکاری خوبی برای برگزاری این کنگره داشتند، افزود: از برنامه‌های در دست اقدام این است که برای دندانسازان پروانه کاری صادر شود و آموزش‌ها غیرمجاز رفع شود.